همدان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ،جمعیت ۲۰۸ نفری نیروی پرسنلی در هلال احمر استان، گفت: خدمات انجام شده در جمعیت هلال احمر استان خدمات مردم است.

خدمات انجام شده در جمعیت هلال احمر استان خدمات مردم است

به گزارش قدس آنلاین، بهروز کارخانه‌ای در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ، اظهار کرد: خبرنگاران موجب شدند کمک‌های هموطنان در بحث زلزله سرپل ذهاب به دست امدادگران هلال احمر برسد.

وی با اشاره هزینه‌های سال گذشته جمعیت هلال احمر را قریب به ۲۴ میلیارد تومان دانست و گفت: درآمد اختصاصی جمعیت هلال احمر نیز ۱۵ میلیارد تومان بوده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان بیان کرد: در حوزه داوطلبان کارهای بزرگی با کمک مردم صورت گرفته که از آن جمله اجرای طرح فرشتگان رحمت بود که طی ایام عید به ۷ هزار و ۸۵۰ نفر به ارزش ۲۰۵ میلیون تومان کمک شد، اجرای طرح نیابت با ارائه سبدهای غذایی به ۳۰۵ سالمند نیز از دیگر برنامه‌ها بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ تن کمک‌ مردمی برای توزیع در بین مردم سرپل ذهاب به جمعیت هلال احمر همدان رسید، افزود: در این کمک‌ها اقلام خوراکی و کالا عرضه شد.

کارخانه‌ای با اشاره به بحث جوانان جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: معاونت جوانان هلال احمر همدان با ۱۰ هزار عضو از بهترین حوزه‌های ما در سطح کشور است؛ در المپیاد آماده کشور نیز جمعیت هلال احمر همدان رتبه اول را کسب کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید به مردم آموزش دهیم که جمعیت هلال احمر ساختار مردمی دارد، ادامه داد: باید در شهر قدم بزنیم تا متوجه شویم چقدر مشکل داریم؛ خبرنگاران خبرهای خود را در حوزه مشکلات مردم انعکاس دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: بچه‌های زلزله‌زده سرپل ذهاب مغفول مانده‌اند در صورتی که این کودکان با حداقل‌ها خوشحال می‌شوند.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاران پیدا کردن خیّر است، یادآور شد: خبرنگاران مشکلات زلزله‌زدگان را انعکاس دهند و در این خصوص قصور نشود؛ ممکن است ساختار دولتی و خیّران در جریان برخی مسائل و مشکلات نباشند.

کارخانه‌ای با تأکید بر اینکه خدمات هلال احمر از مردم و مردم از جمعیت هلال احمر هستند، اظهار کرد: اقلام و کالاهای موجود در جمعیت هلال احمر کم است؛ بیش از ۱۰۰ هزار چادر در بین زلزله‌زدگان کرمانشاه توزیع شده که ارزش ریالی هر چادر ۵۷۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به ساختار جهانی به نام ایندکس جهانی و آیتم‌های ارزیابی در این ساختار، گفت: بخشش با کمک به دیگران از لحاظ مالی، معنوی و زمانی در این ساختار بررسی می‌شود که رتبه‌های ایران در این سال‌ها متفاوت بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان بیان کرد: سال ۲۰۱۶ رتبه ایران در ایندکس جهانی ۴۴ بوده و رتبه جدید به وضعیت خوبی با رتبه ۱۷ رسیده است؛ شاید کمک‌های مردمی از جمله موارد بهبود این رتبه بوده است.

وی هزینه‌های سال گذشته جمعیت هلال احمر را قریب به ۲۴ میلیارد تومان دانست و افزود: درآمد اختصاصی جمعیت هلال احمر نیز ۱۵ میلیارد تومان بوده است؛ تنها هزینه‌ای که کامل محقق نشد اعتبار استان بود که تخصیص حدود ۵۰ درصد بود.

کارخانه ای با بیان اینکه سالن ورزشی هلال احمر در تویسرکان در حال آماده‌سازی است و طی روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: ۹۶ درصد پایگاه خیرآباد انجام شده و یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه با اتمام این پروژه‌ها ساخت و سازی نداریم و اگر موردی باشد جدید است، ادامه داد: شاید نیاز به ایجاد پایگاه کوچکی در آورزمان باشد که از قسمت پشتی این پایگاه نیز درآمدزایی باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: نکته مهم این است اگر جمعیت‌های هلال احمر خودگردان شوند می‌توانیم بیشترین کمک را به نیازمندان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها دارای منابع درآمدی از طریق سینما، سالن ورزشی و... هستند، یادآور شد: این درآمدها در حوزه جوانان و ارائه خدمات هزینه می‌شود اما در جمعیت هلال احمر همدان این موارد درآمدسازی وجود ندارد.

کارخانه‌ای خواستار کمک مسوولان به جمعیت هلال احمر شد و اظهار کرد: جمعیت هلال احمر، عصای دست مردم و مسوولان است؛ مسوولان می‌توانند در ارائه زمین و تغییر کاربری برخی زمین‌های جمعیت هلال احمر کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه در صورت عدم حمایت و کمک مسوولان، مردم محروم می‌شوند، گفت: در ملایر زمینی داریم که حدود سه سال درگیر بازپس‌گیری آن بودیم و اکنون با شهرداری مشکل داریم تا کاربری آن را از اداری به تجاری دهد و بتوانیم آن را بسازیم، اگر این مهم محقق شود می‌توانیم درآمدی برای کمک به نیازمندان داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: نگاه جمعیت هلال احمر بشردوستانه است اما دستمان خالی است؛ اگر ۹۹ درصد کاری در همدان انجام نشده به دلیل تنگ‌نظری‌های برخی بوده و یا اینکه این مجموعه را نشناخته‌اند.

وی در ادامه به حضور سلبریتی‌ها در زلزله کرمانشاه، افزود: آنها می‌توانند لباس هلال احمر را به تن کرده و با این جمعیت در ارائه کمک‌ها حضور یابند اما کمک‌های انفرادی چهره خوشایندی ندارد.

کارخانه‌ای با تأکید بر اینکه کمک‌های مخصوص اعطایی به هلال احمر به همان مورد اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: به عنوان مثال کمک‌های رسیده به منظور ارسال به سرپل ذهاب فقط در این بخش خواهد بود و این موارد رعایت می‌شود.

وی اصول اخلاقی هلال احمر در فدراسیون جهانی را پاسخگو بودن و استاندارد بودن کمک‌ها دانست و ادامه داد: باید در بحث مناقصات جمعیت هلال احمر راهی پیدا کنیم که کالاها و اقلامی تهیه شده برای کمک به زلزله‌زدگان و مواقع لزوم در بحران‌ها کیفیت بالایی داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان خاطرنشان کرد: پاسخگویی نیز در دو جهت است، پاسخگویی به کمک‌کننده و کمک‌گیرنده، البته در هر ساختاری ممکن است مشکلی ایجاد شود که مشکلات نیز رفع می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سووالی در خصوص میزان اعتبار امسال جمعیت هلال احمر استان یادآور شد: حدود ۱۵ درصد افزایش اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده اما هنوز اعتبارات امسال ابلاغ نشده است.

کارخانه‌ای در بخش دیگر با اشاره به سفر خود طی یک ماه گذشته به منطقه سرپل ذهاب، اظهار کرد: طی این سفرها با حضور پزشکان متخصص و دندانپزشک یک‌هزار و ۸۰ ویزیت انجام شد.

منبع فارس

برچسب‌ها