۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 599189

اصفهان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: قدمت قدیمی‌ترین موقوفه اصفهان به یکهزار و ۱۲۰ سال پیش بازمی‌گردد که قسمتی از این موقوفه در جوزدان و انرژی هسته‌ای و بخشی از آن در نطنز و قسمت دیگر آن نیز در اردستان قرار دارد و این موضوع جزء افتخارات اوقاف است که همچنان پس از گذشت سالها نیت واقف نیک اندیش آن اجرا می شود.

قدیمی‌ترین موقوفه کشور در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین،   به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی با اشاره به قدیمی‌ترین موقوفه کشور در اصفهان اظهار کرد: این زمین موقوفه توسط واقف نیک اندیش «احمد بن محمد بن رستم» وقف شده که  قدیمی‌ترین وقف ثبت شده در کشور محسوب می شود.

وی  افزود: وقف نامه این زمین در اصفهان موجود است و این وقف نامه بخشی از تاریخ وقف و شهر اصفهان و همچنین جزء آثار با ارزش کشور محسوب می‌شود؛ در میان موقوفات موارد خاصی مثل وقف هایی نیز با نیت پیشگیری از اعتیاد و یا ترک معتادان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بیشتر موقوفات در موضوعات قرآنی است، اما توسط اداره اوقاف و امور خیریه نیاز جامعه فعلی به وقف‌های جدید شناسایی شده و توسط کارشناسان ادارات اوقاف به واقفان نیک اندیش نیز در این راستا مشاوره و آگاهی لازم داده می شود و همواره خیران و واقفان خیر اندیشی که به ادارات اوقاف شهرستان ها مراجعه می کنند در این زمینه ها توصیه می کنیم تا بتوانیم با ثبت اینگونه از موقوفات اثربخشی بیشتری را در راستای رفع نیازهای جامعه داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با وضعیت کنونی که در جامعه با آن مواجه هستیم ما باید به موضوعاتی مثل بهداشت و درمان، زوج‌های جوان و کمک به دانش آموزان و دانشجویان نخبه توجه بیشتری داشته باشیم و از واقفان نیک اندیش و خیران نیکوکار نیز خواهشمندیم تا در این حوزه ها بیش از گذشته فعال و به ایجاد وقف هایی در این زمینه ها اقدام کنند.

اکنون به وقف‌های جدیدی با نیاتی همچون بهداشت و درمان، زوج‌های جوان و کمک به دانش آموزان و دانشجویان نخبه در جامعه بیشتر احساس می شود.

برچسب‌ها