کرج- معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند شرایط کشور را بحرانی و نگران‌کننده جلوه دهند گفت: برای حل مشکلات کشور نیازمند گفتگو هستیم.

عده ای تلاش می کنند شرایط کشور را بحرانی جلوه دهند/برجام نشانگر قدرت دیپلماسی ایران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین اسحاق جهانگیری در یازدهمین کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی ایران که صبح امروز سه شنبه در تالار پردیس کشاورزی کرج برگزار شد، با بیان اینکه البرز استانی راهبردی در کشور است اظهار کرد : امیدواریم با برگزاری این کنفرانس دوسالانه،   اقتصاد کشاورزی ایران به نتایج خوبی دست پیدا کرده و در نهایت به توسعه پایدار حوزه کشاورزی کشور بیانجامد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دانشگاه به‌عنوان مغز متفکر علم و فناوری  تربیت مدیران کشور و نیروهای انسانی را به عهده دارد، گفت:دانشگاه پای ثابت تمام اتفاقات مهم در کشورها بوده و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

وی اضافه کرد: نهادهای مدنی نیز پای ثابت اقدامات توسعه کشور هستند و صاحبنظران و متخصصان رشته های مختلف در این حوزه فعالیت می کنند.

جهانگیری در ادامه گفت: برخی دولت را مسئول توسعه کشور می دانند چراکه نقش پر رنگ دولت در اداره کشور و برنامه ریزی ها این تفکر را ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه کشورهایی که این‌گونه فکر می‌کنند از قافله توسعه عقب خواهند ماند، خاطرنشان کرد: سه نهاد اصلی دانشگاه، نهادهای مدنی و دولت پایه‌های توسعه هستند و بایستی به مسائل بنیادی، اساسی و چالش‌های پیش رو کشور بپردازند.

جهانگیری با یادآوری اینکه مهمترین پیام این کنفرانس تلاش سه نهاد دانشگاه، نهادهای مدنی و دولت برای رفع چالش‌های کشور خواهد بود، گفت: برای حل چالش‌های کشور به گفتگو نیاز داریم، چراکه مسائل کشور ساده و تک بعدی نیست و با گذشت زمان مسائل چند وجهی می شوند.

معاون اول رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش آب راموضوعی مهم دانست و گفت: نباید به این مقوله سطحی نگاه کرد و با راهکارهای دراز مدت نیازبه نگاه ویژه دارد.

درحوزه اقتصاد مشکلات بزرگی داریم

وی با اشاره به اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند که شرایط کشور را بحرانی و نگران‌کننده جلوه دهند، افزود: درحوزه اقتصاد مشکلات بزرگی وجود داردو بیکاری، فقر و مسائل اجتماعی مانند حفاظت از محیط‌ زیست به چالشی جدی تبدیل‌شده وزندگی مردم را تحت تأثیر خود قرار داده است.

جهانگیری مسئله کمبود منابع آبی  و آسیب‌های اجتماعی را ازجمله چالش‌های جهانی برشمردو گفت: بسیاری از کشورها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند در حالی که باید توانایی حل مشکلات را به دست آورد و در راستای پیشرفت کشور و نظام اقدام کنیم.

این مسئول با بیان اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند که شرایط کشور را بحرانی و نگران‌کننده جلوه دهند و مردم را مایوس کنند که جای سؤال دارد، افزود: برخی با دولت دشمنی می‌کنند تا حس تضعیف دولت در جامعه تقویت شود و امروز کشور بیش از مشکلات با بزرگنمایی برخی روبرواست.

وی درادامه گفت: کشور ایران در بسیاری از حوزه‌ها نشان داده‌ که می‌تواند در مقابل همه قدرت‌های دنیا ایستادگی کند.

جهانگیری با بیان اینکه برجام نشانگر قدرت دیپلماسی ایران است، تصریح کرد: ایران دربرابر قدرت های بزرگ یک تنه به توافقی رسید که جز افتخار چیزی دیگری نیست.

معاون اول رئیس جمهور به بی عهدی آمریکا اشاره کرد وگفت: برای آمریکا جز روسیاهی نخواهد ماند چراکه بدعهدی کرده و توافق را کاغذ پاره می داند.

وی به تک‌رقمی شدن تورم اشاره کردو گفت: بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی نشان از توانایی دولت دارد و به واسطه تلاش شبانه‌روزی دولت در این بخش بود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند، گفت: بیش از ۸۶ درصد از جمعیت روستایی کشور از نعمت گاز برخوردارند ولی مهاجرت همچنان به شهرها ادامه دارد.

جهانگیری در پایان گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در حوزه اقتصادی کشور حائز اهمیت است دانش بنیان شدن حوزه کشاورزی است که بایستی گام های بزرگی برداریم.

برچسب‌ها