عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نباید فرصت زیادی برای مذاکره با اروپایی‌ها صرف کرد و در مدت زمان یک هفته‌ای هم می‌توان به این نتیجه دست یافت که آیا اروپایی‌ها اراده جدی و قاطعی برای ایستادگی در برابر تحریم‌های آمریکا دارند یا اظهارات‌شان تنها در حد شعار است و با مختصر تطمیع مالی از سوی عربستان تمامی تعهدات را از یاد می‌برند.

نباید فرصت زیادی برای مذاکره با اروپایی‌ها صرف کرد / همه اقدامات جمهوری اسلامی آماده اجراست

قدس آنلاین - نماینده مردم تهران در مصاحبه با خبرنگار قدس آنلاین درباره خروج آمریکا از برجام و اینکه تا چه میزان اروپاییها در پایبندی خود به تعهدات بین المللی شان از ایران برای ماندن در برجام حمایت عملی خواهند کرد، اظهار داشت: اروپاییها اگر ارادهی مستقل سیاسی داشته باشند و درحالیکه میگویند به برجام پایبند هستند، باید پایبندی خود را به صورت اقدام عملی نشان دهند زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا میخواهد تحریمهای جدید و سنگینتری علیه کشورمان اعمال بکند.

مصطفی کواکبیان همچنین در ادامه تصریح کرد: اروپا بایستی در مقابل اقدامات آمریکاییها بایستند و از کشورمان در عمل حمایت کنند اما اگر اروپا نخواهد به تعهدات خود نسبت به ایران در برجام پایبند باشد، ممکن است حتی بسیاری از قراردادها همچون«توتال» را لغو و از زیر بار تعهدات آن شانه خالی کند. چنانکه آمریکاییها درباره فروش بوئینگ به کشورمان بازی در میآورند و عنوان کردند که همکاری با ایران را لغو میکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نباید فرصت زیادی برای مذاکره با اروپاییها صرف کرد و در مدت زمان یک هفتهای هم میتوان به این نتیجه دست یافت که آیا اروپاییها اراده جدی و قاطعی برای ایستادگی در برابر تحریمهای آمریکا دارند یا اظهاراتشان تنها در حد شعار است و با مختصر تطمیع مالی از سوی عربستان تمامی تعهدات را از یاد میبرند.

کواکبیان در پایان افزود: همه اقدامات و گزینههای احتمالی جمهوری اسلامی در قبال آمریکاییها و اجرای قانون اقدام متقابل، پس از اینکه تصمیم قطعی مبنی بر خروج از برجام بگیریم در دستور کار قرار میگیرد، زیرا با تصمیم دولت در حال حاضر همچنان در برجام هستیم.

برچسب‌ها