زنجان- رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشور با اشاره به اینکه آمار دقیقی از کودکان کار در کشور وجود ندارد گفت: کشور به ۶۰ هزار مددکار اجتماعی نیاز دارد.

آمار دقیقی از کودکان کار در کشور وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن موسوی چلک امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ هزار مددکار اجتماعی در کشور نیاز است، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار مددکار اجتماعی در کشور فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز بازپروری معتادان که بخشی تحت نظر بهزیستی و بخش دیگر زیر نظر وزارت بهداشت آغاز به‌کار کرده‌اند، گفت: این مراکز مجوز دریافت کرده‌اند و تمام سعی ما این است که کیفیت را در این بخش ارتقا دهیم.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشور افزود: با توجه به تغییرات روی داده خوشبختانه رضایت از خدمات ارائه شده در مراکز بازپروری معتادان افزایش یافته است.

وی با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از پست‌های مددکاری اجتماعی توسط افراد غیرمتخصص پر شده است، تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی با حوزه‌هایی سر و کار داریم که موضوع ثابتی نیستند و باید در حوزه مددکاران اجتماعی خود را به روز کنیم که این اقدام باید در دانشگاه‌ها با تغییر سرفصل‌ها و در سازمان‌های اداری با برگزاری دوره‌های ضمن خدمات انجام گیرد.

موسوی چلک موضوع طلاق را یک پدیده اجتماعی توصیف کرد و افزود: مشاوره قبل  از ازدواج بسیار می‌تواند در جلوگیری از طلاق موثر باشد و از آمار طلاق بکاهد.

وی به آموزش ازدواج و زندگی زناشویی در خانواده و مدرسه تاکید کرد و گفت: این آموزش‌ها در آموزش و پرورشی امکان‌پذیر است که اولویت مهم آن امور اجتماعی باشد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشور در ادامه با بیان اینکه آمار درستی از ثبت کودکان کار در کشور وجود ندارد و سیستمی برای ثبت این آمار وجود ندارد، عنوان کرد: البته کودکان کار در کلانشهرها زیاد است.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها