قدس انلاین - سعید کوشافر: برخلاف انتظار وتحلیل برخی از فعالان اقتصادی مبنی برافزایش نرخ طلا و سکه پس ازخروج امریکا از برجام بازار مشهد امروز شنبه هم شاهد کاهش قیمت طلا بود.

طلا به طور رسمی ارزان شد ،دلار غیررسمی گران/ طلافروشهای مشهدی سراغ دلار رفتند/ صرافیها خلوت شدند و طلافروشی ها شلوغ

به گزارش خبرنگار ما؛ امروز درشرایطی قیمت هرگرم طلای 18 عیار دربازار طلای مشهد2900تومان کاهش یافت که برخی تحلیلگران و دلالان طی روزهای گذشته آغاز هفته جدید را همراه با افزایش قیمت طلا وسکه ارزیابی میکردند. این درحالی است که قیمت سکه نیز افزایش نداشت و درقیمتهای قبلی ثبات یافته است .

بنا براین گزارش امروز هرگرم طلای 18 عیار دربازار طلای مشهد 197هزار تومان معامله شد که نسبت به آخرین قیمت رسمی 2900تومان ونسبت به قیمتهای هیجانی هفته قبل بیش از 10هزارتومان کاهش را تجربه میکند. هفته قبل قیمت هرگرم طلای 18 عیار درمشهد به بیش از 206هزارتومان هم افزایش یافته و باعث شده بود تا عملا بازار طلا قفل شود و خرید وفروشی صورت نگیرد این درحالی است که امروز بازار تا حدودی به روال سابق خود بازگشته و معاملات درجریان است .

امروز سکه های امامی با قیمت 2میلیون 150هزارتومان، سکه بهار ازادی با قیمت 2میلیون و 20هزارتومان ، سکه نیم با قیمت یک میلیون و40هزارتومان و سکه ربع با قیمت 590هزارتومان درمشهد معامله شد . قیمت سکه نسبت به آخرین روز کاری بازار طلا تغییری نداشته است .

به گفته یک کارشناس بازار طلا  کاهش قیمت این روزهای طلا ناشی از اتفاقات عرصه جهانی است . به گفته وی طی روزهای اخیردر بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا ۲.۴ دلار کاهش یافت و به قیمت ۱۳۱۱ دلار و ۸۰ سنت معامله شد. قیمت طلا نسبت به یک ماه گذشته ۲۳.۹ دلار کاهش داشت اما در مقایسه با یک سال گذشته با ۹۰.۷ دلار افزایش همراه شد.

درعین حال همچنان تابلوی صرافی های مشهد بسته است و هیچ قیمتی درج نمیشود. به گفته یک صراف مشهدی هنوز چیزی به اسم ارز ازاد در بازار وجود نداردو دلار 4200 تومان هم دراختیار صرافان قرار نگرفته است .

به گزارش خبرنگار ما درحالیکه درتهران ودراولین روز پس از برجام پلیس برای جلوگیری از فعالیت دلالها دربازار و اغتشاشات ارزی 30 اخلالگر را دستگیر کرده بود اما درمشهد خبری از بگیر وببندها طی روزهای گذشته نبوده است . پلیس اگرچه حضوری جسته وگریخته درمقابل بانک ملی سابق داشته اما کسی را بازداشت نکرده است . اگر چه از جمعیت دلالان ارز مقابل بانک ملی کاسته شده اما هنوز تعدادی از افراد ظاهرا بیکار دراین راسته و کوچه های اطراف حضور دارندو اقدام به خریدو فروش ارز میکنند. طی روزهای گذشته قیمت ارز درمیان این دسته از دلالان که گفته میشود عوامل صرافی ها هستند برای خرید از هفت هزارتومان تجاوز نکرده و اخرین قیمت خرید انها 6900 تومان بوده است اما هیچکدام ارزی برای فروش ارایه نمیکنند.

درعین حال امروز شایع شده بود که خریدو فروش ارز از صرافی ها که درکانون توجه هستند به طلافروشی های منطقه مرکزی مشهد درخیابانهای چهارطبقه و بلوار مدرس منتقل شده است . خبرنگار ما با چند تن از فروشندگان سکه و طلا ی این منطقه تماس گرفت . برخی دیگران را عامل فروش ارز معرفی کرده ولی درصدد تبرئه خودشان بودند این درحالی است که یک فروشنده طلای مستعمل به خبرنگار ما گفت احتمال عرضه دلار دربورسهای سکه طلا وجود دارد اما قیمت ها را دلالها تعیین میکنند و این قیمت که غیررسمی است تاثیری درقیمت طلا ندارد.

برچسب‌ها