شهرکرد-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد اشتغال برای زنان روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است که در این زمینه مسئولان باید تصمیمات ویژه اتخاذ کنند تا از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری شود.

لزوم توجه مسئولان به  اشتغال زنان روستایی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،جعفرمردانی روز سه شنبه در اولین کارگروه بانوان و خانواده سال ۹۷ گفت: در مجموع ۴۵ هزار نفر از جمعیت زنان استان در بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۱۴ هزار نفر در مراکز دولتی مشغول به کار هستند.

وی افزود: ایجاد اشتغال برای زنان روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است که در این زمینه مسئولان باید تصمیمات ویژه اتخاذ کنند تا از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری شود. 
مردانی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی در خصوص طرح‌های مشاغل خانگی گفت: با توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی برای برگزاری دوره‌های آموزشی، می‌توان طرح‌ها را به جهاد دانشگاهی سپرد. 

وی افزود:باید تعاونی هایی برای ایجاد بازار فروش تولیدات مشاغل خانگی ایجاد شود.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد: کمیته تخصصی برای شناسایی و احصاء پتانسیل‌های هر شهرستان تشکیل و طرح‌های پیشنهادی مطرح و بررسی شود تا اعتبارات لازم برای این طرح‌ها اختصاص داده شود.

مردانی گفت: متاسفانه برخی از مدیران مربوط به کارگروه بانوان و خانواده در جلسات حضور پیدا نمی کنند که با توجه به تصمیم‌گیری بهتر در راستای ایجاد اشتغال زنان حضور مدیران مربوطه در این جلسه الزامی است.

برچسب‌ها