همدان - نشست مدیر پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان همدان گفت: کارگروه مخاطرات زلزله با توجه به لرزه‌خیزی بالای کشور و ضرورت توجه به امر خطر زلزله می‌بایست با جدیت و اهتمام ویژه از سوی مسئولان استانی و شهرستانی تشکیل و پیگیری شود.

ضرورت توجه به امر خطر زلزله باید با جدیت پیگیری شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدحسین مرادی در کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی بیان کرد:

به عنوان یک نکته کلی در ایران در مقایسه با سایر نقاط دنیا، تحلیل برگشتی بلایای طبیعی نشان می‌دهد که اصلاحات توزیع شده در بین مردم ناکافی است، عدم آگاهی عمومی و فعالیت‌های وابسته به آن در مدیریت سانحه در همه سطوح تصمیم‌گیری از شهر تا دولت باید بهسازی گردد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر فراگیرسازی استراتژی‌های مقابله با سانحه و انجام طرح‌های کاهش مخاطرات لرزه‌ای، نیاز به تقویت زیربنایی توسط مشارکت هر چه بیشتر مردم و مسئولین دولتی شهرها را دارد.

وی یادآور شد: SNGO به علت رابطه تعریف نشده بین مؤسسات جامعه مدنی و نهادهای دولتی از دخالت در امور مربوط به طرح خودداری می‌کنند که می‌بایست این مشکل رفع شود.

مرادی عنوان کرد: مسائل پیگیری و آمادگی که از اهمیت بالایی در مدیریت بحران برخوردارند، می‌بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: آموزش عملی مهم برای کارشناسان و مدیرانی است که مسئولیت مدیریت بحران را بر عهده دارند و باید به صورت دوره‌ای و تخصصی انجام شود.

وی افزود: با توجه به مطالب فوق ضرورت تهیه نقشه گسل‌های استان همدان در مقیاس کاربری (حداقل ۱:۵۰.۰۰۰) و همچنین مطالعه زیر پهنه‌بندی خطر زمین‌لرزه در شهرهای مهم استان از مصوبات کارگروه مخاطرات زلزله بود که می‌بایست مورد پیگیری جدی جهت تأمین اعتبارات لازم قرار گیرد.

برچسب‌ها