قدس آنلاین/ آرش خلیل‌خانه: معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی صرف‌نظر از مسائل بین‌المللی و موضوعات خارج از کشور تدوین شده است.

اصلاحات قانون مبارزه با پولشویی و کنوانسیون پالرمو تقویت نهادهای داخلی کشور است

به گزارش خبرنگار قدس انلاین، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به انتقادهایی که به سه لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، کنوانسیون پالرمو و عضویت ایران در FATF در هفته‌های اخیر مطرح شده اظهار داشت: 

قانون مبارزه با پولشویی را از گذشته در کشور داشتیم و در طول مدتی که اجرا شد، اشکالاتی را در عمل نشان داد و نیاز به اصلاح داشت. دولت صرف نظر از موضوعات بین المللی لایحه اصلاحیه این قانون را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

وی افزود: قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم (پالرمو) نیز تقریباً از زمان تصویب آن دوسال می‌گذشت که ظرف آن مجریان این قانون احساس کردند در برخی موارد ناقص است و نیاز به تکمیل و تأسیس دارد. این قانون رویکردش تقویت نهادهای داخلی است و به قوه قضائیه این صلاحیت را می دهد تا اگر افراد موضوع این قانون، اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند، آنها را محاکمه کند.

امیری ادامه داد: در لایحه فعلی تشخیص سازمان‌های آزادی بخش از سازمان های تروریستی به عهده شورای عالی امنیت ملی قرار داده شده که یک رویکرد بسیار خوبی است.

برچسب‌ها