مجید مجیدی با انتقاد از وضعیت کنونی سینما گفت: فیلم هایی که ساخته می شود، در شأن سینمای ایران و مردم ما نیست.

سینمای ایران در حق مردم، جفا کرده است/ دوران طلایی سینمای ایران در دهه هفتاد دیگر تکرار نشد

این کارگردان سینما در اکران نخستین نمایش فیلم «آن سوی ابرها» با دوبله در پردیس سینمایی اطلس مشهد طی سخنانی افزود: متاسفانه امروز شاهد سینمایی هستیم که هیچ نسبتی با فرهنگ کشور و سطح بینش و فکر مردم ما ندارد و شاهد فیلم های بسیار نازلی هستیم چه به جهت موضوع و چه به جهت پرداخت سینمایی.

او با بیان اینکه در این سالها مردم، حمایت خوبی از سینما داشته اند و نقش خودشان را به خوبی انجام داده اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه سینمای ایران، نقش خودش را در برابر مردم به خوبی ایفا نکرده است، مردمی که دوست دارند از تولیدات داخلی حمایت کنند اما سینمای ایران در حق آنها، جفا کرده است.

کارگردان فیلم «بچه های آسمان» افزود: دوران طلایی سینمای ایران در دهه هفتاد، دیگر تکرار نشد امیدوارم روزی سینمای ایران به دوران اوج خودش برگردد و شاهد سینمایی باشیم که شایسته ایران است.

او درباره تجربه ساخت فیلم «آن سوی ابرها» گفت: این فیلم اولین تجربه من برای ساخت فیلم در خارج از کشور است.

مجیدی تاکید کرد: این فیلم در راستای همان سینما و دغدغه های همیشگی من نسبت به پرداختن موضوعات اجتماعی است اما لوکیشن آن تغییر کرده و در بمبئی است.

مجیدی با بیان اینکه فیلم سازی در هند، کار بسیار طاقت فرسایی است، توضیح داد: همه کسانی که در این فیلم بازی کرده بودند به جز برخی نقش های فرعی، بار اول بود که جلوی دوربین می رفتند که چالش بسیار بزرگی برای من بود و همچنین تجربه بسیار ویژه ای.

به گفته کارگردان «آواز گنجشک ها» در سینمای هند سالانه 3 هزار فیلم ساخته می شود که معمولا این فیلم ها را در استودیوهای بزرگ می سازند و نه در فضای شهری.

مجیدی ادامه داد: من دوست داشتم که در فضای واقعی کار کنم، کارکردن در فضای واقعی، چالش بسیار بزرگی بود چون باید داخل شهر می رفتم و بمبئی، شهر بسیار شلوغی بود که کار را دشوار می کرد، ثبت تصاویری در این شرایط بسیار چالش برانگیز بود ضمن اینکه همه عوامل فیلم، هندی بودند.

وی با بیان اینکه ساخت فیلم خارج از ایران برایش تجربه ویژه ای بوده، یادآور شد: سینمای ایران، بضاعت بسیار خوبی دارد که بتواند بازارهای جهانی را به دست بیاورد، ما تلاش کردیم که راه و معبری را به سینمای ایران باز کنیم تا سینمای ایران بتواند فضاهای دیگری را برای فیلم سازی تجربه کند.

مجیدی در پایان تاکید کرد: آنچه لازمه سینمای ایران هست، حمایت مردمی است و همه چیز بستگی به حمایت مردم از سینما دارد.

برچسب‌ها