قدس آنلاین: شبکه مکاتبات دولت از طریق دفاترپیشخوان در مشهدبا حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شد

راه اندازی شبکه مکاتبات دولت از طریق دفاترپیشخوان در مشهد

به گزارش قدس آنلاین شبکه مکاتبات دولت از طریق دفاتر پیشخوان دیشب با حضور وزیر تعاون، کار و راه اندازی شبکه مکاتبات دولت از طریق دفاترپیشخوان در مشهدرفاه اجتماعی در مشهد راه اندازی شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: شبکه مکاتبات دولت از طریق دفاتر پیشخوان به منظور تکریم ارباب رجوع، کاهش مراجعات مردم به دستگاه های اجرایی، صرفه جویی در مصرف کاغذ راه اندازی شده است.

علیرضا رشیدیان افزود: دولت الکترونیک در شفافیت گردش اطلاعات، در دسترس قرار گرفتن اطلاعات برای مردم و مخاطبان، کاهش فساد، جلوگیری از رانت خواری، شتاب بخشی به امور و انجام کار و کاهش هزینه ها نقش مهمی دارد.

وی گفت : خراسان رضوی در بخش الکترونیکی کردن مکاتبات اداری جزو استان های پیشرو است به طوری که هم اکنون چهار هزار و ۲۰۱ دستگاه اجرایی و دهیاری در استان متصل به شبکه دولت هستند.

استاندار مشهد افزود : اتصال روستاها به دستگاه های دولتی یکی از مهمترین مزیت های دولت الکترونیک است که باعث کاهش رفت و آمد روستائیان می شود.

رشیدیان افزود: هم اکنون ۷۵۲ دهیاری در خراسان رضوی دارای اینترنت پرسرعت است و تا خرداد ماه ۴۳۰ دهیاری در این استان از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند و تا پایان سال جاری نیز ۲ هزار و ۸۰۰ روستا در این استان به روستاهای دارای اینترنت پرسرعت افزوده می شود.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساختهای اینترنتی در اشتغالزایی بسیار موثر است، گفت : در ۱۲ فروردین ماه پارسال با حضور وزیران راه اندازی شبکه مکاتبات دولت از طریق دفاترپیشخوان در مشهدتعاون و ارتباطات در خراسان رضوی تفاهم نامه ای با ۲۲ شرکت ملی و استانی در حوزه آی. سی. تی منعقد شد که تاکنون ۹ تفاهم نامه به طور کامل اجرا شده که باعث ۷۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد بیش از ۲۲ هزار شغل در حوزه های مختلف شده است.

وی گفت: به زودی شهرک دوم آی. سی. تی کشور بعد از تهران در مشهد افتتاح می شود و فرصت خوبی برای توسعه اشتغال جوانان ایده پرداز و فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوجود می آورد.

رشیدیان با بیان اینکه توسعه الکترونیک در حوزه های اقتصادی و خدمات می تواند ظرفیت خوبی برای تولید، اشتغال و شفافیت کارهای اداری باشد، افزود: در این بخش شهرداری مشهد نیز فعال شده و ایجاد شهر هوشمند را در دستور کار قرار داده و کارگروه های دولت الکترونیک نیز در شهرستان های استان توسط فرمانداران شکل گرفته است.

برچسب‌ها