همدان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان عنوان کرد: کتابداران مشاورانی امین در حوزه مطالعات فرهنگی هستند

کتابداران مشاورانی امین در حوزه مطالعات فرهنگی هستند

 به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، دکتر عاطفه زارعی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان، اظهار کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان توجه ویژه‌ای به توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ و کتابخوانی دارد.

وی با بیان اینکه «روند رفتار در کودکان و نوجوانان ما گرایش به مطالعه را نشان می‌دهد«، اظهار داشت: خانواده‌ها به بحث کتاب اهمیت می‌دهند و شاهد این مدعا تفکر فرهنگی برای مطالعه در جامعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد:‌ البته گاهی اوقات بهانه برای کتاب نخواندن بسیار است اما کتابداران ما مشاورانی هستند که در حوزه مطالعات فرهنگی خدمت می‌کنند و با دانش و آگاهی‌های لازم سعی در ترویج رفتار مطالعاتی در جامعه دارند.

وی با اشاره به برنامه کتابخانه گردی در اسفند ماه، ادامه داد: به هر حال حضور بزرگان و ارزش‌گذاری به این نهاد فرهنگی باید پررنگ شود که مایه دلگرمی همکاران ما می‌باشد.

دکتر زارعی با اشاره به اینکه «شهرداران فرهنگی خوبی در شهرستان تویسرکان هستند» بیان داشت: بی شک توسعه کارهای زیر ساختی و حرکت رو به جلوی ما حاصل حمایت خوب فرمانداران و شهرداران است که اگر ایشان نگاه فرهنگی مناسبی را به امر مطالعه نداشته باشند تلاش ما و همکارن ما در این حوزه کند خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه «کتابخانه‌های روستایی خدمت فرهنگی را به نزدیک‌ترین نقطه دستیابی به کتاب برای روستائیان عزیز تبدیل کرده‌اند»، افزود: اگر دهیاران روستاهای بزرگ که جمعیت آنها زیر 1500 نفر است در دهیاری بخشی را به یک کتابخانه کوچک تبدیل کنند ما حاضریم کتاب‌های مفید برای مطالعه را در اختیار مردم خوب آن روستا قرار دهیم.

برچسب‌ها