شیراز- مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار استان فارس از برگزاری نشست تخصصی «شعر دفاع مقدس» به مناسبت سوم خرداد خبر داد و گفت: این نشست ۴ محور مهم در حوزه شعر دفاع مقدس را بررسی می‌کند.

نشست تخصصی "شعر دفاع مقدس" به مناسبت سوم خرداد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا قیصری، از برگزاری نشست تخصصی «شعر دفاع مقدس» با حضور شاعران، کارشناسان و استادان رشته ادبیات پایداری خبر داد و اظهار داشت: این نشست به مناسبت سوم خرداد روز سه‌شنبه یک خرداد ماه برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه این نشست در ۴ محور برگزار می‌شود، گفت: بررسی توسعه و تولید شعر دفاع مقدس، برگزاری جشنواره‌های و شب شعرهای دفاع مقدس، کارگاه‌های آموزشی و انتشار مجموعه‌های اشعار این حوزه از محورهای اصلی نشست است که پیرامون آن بحث و تبادل نظر می‌شود. 

مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار استان فارس با اشاره به شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت افزود: یکی از مواردی که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، تولید اشعاری با محوریت شهدای مدافع حرم و مقاومت است. 

قیصری بیان کرد: نقد مجموعه اشعار منتشر شده نیز از دیگر مواردی است که در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر می‌شود همچنین درباره حضور شاعران استان در کنگره بین‌المللی شعر دفاع مقدس نیز رایزنی و بحث می‌شود. 

وی با اشاره به مشارکت همه بخش‌های بنیاد حفظ آثار در موزه‌آرایی موزه دفاع مقدس استان فارس عنوان کرد: هم‌اندیشی درباره این موضوع نیز از دیگر مواردی است که در نشست تخصصی شعر دفاع مقدس به آن پرداخته می‌شود. 

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها