کرج- مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: با توجه به نوع بارش ها و وجود چشمه های متعدد در مناطق بالادست استان مشکلی در تامین آب آبشخورهای حیات وحش نداریم.

آبشخورهای حیات وحش البرز کمبود آب ندارند/مدیریت پسماند الکتریکی در دستورکار

فردین حکیمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: مشکل تامین آب در آبشخورهای حیوانات وحشی بیشتر در دشت ها است واین در حالی است که ما در زیستگاه های حیات وحش استان در ارتفاعات جاده چالوس، طالقان و ارتفاعات ساوجبلاغ با توجه به نوع بارش ها با این مشکل مواجه نیستیم.

وی با بیان اینکه در اواخر دهه هشتاد در برخی مناطق اقدام به احداث آبشخور شده است گفت: با رصد مناطق مختلف در صورت نیاز به این کار اقدام خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان البرز تصریح کرد: بارندگی های خوبی را در ارتفاعات شاهد بوده ایم و حیات وحش تازمانی که در این مناطق به آب دسترسی داشته باشد به پایین دست نخواهد آمد.

این مسئول به اقدامات شاخص محیط زیست استان در ۲ ماهه اول سال ۹۷ اشاره کرد وگفت: موضوع احیاء تالاب صالحیه با پیگیری های لازم خوشبختانه در دستور کار قرار گرفت و با تامین اعتبار ملی قرار است مطالعات مربوط به نیاز آبی آن آغاز شود.

حکیمی ادامه داد: مدیریت پسماند صنعتی الکتریکی نیز در سال جاری در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده به شکل پایلوت این کار از ادارات آغاز شود.

وی بیان کرد:همچنین قراردادی با یک شرکت بسته شده تا فهرست برداری لازم را از پسماندهای صنعتی استان داشته باشد تا در نهایت با مشخص شدن نوع و میزان آن راهکارهای لازم برای مدیریت وبازیافت آنها در دستور کار قرار بگیرد.

برچسب‌ها