قدس آنلاین:کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان مشهد تاکید کرد:در دنیای امروز نمی توان با روش های قدیمی تنها از تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده کرد بلکه باید روش های عملیاتی تری انتخاب شود.

مصوبات مهم کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای مشهد

محمدرحیم نوروزیان معاون استاندار و فرماندار مشهددر این نشست گفت: باید برای ساماندهی بازار ارز در درجه اول تحقیقات میدانی و اطلاعاتی انجام شود تا شبکه ها و سرشاخه های قاچاق ارز و دلالان بزرگ شناسایی و با آن ها برخورد جدی صورت گیردزیرا همواره باید بین سازمان های ذیربط و متولیان یک هماهنگی منسجم و تبادل اطلاعات وجود داشته باشد تا زمینه هرگونه تخلف در سطح شهر از بین برود.
وی با بان اینکه مدیریت تقاضا برای ترویج خرید و مصرف کالاهای ایرانی و تفییج فعل مصرف کالای خارجی لازم است مد نظر همکاران باشد، افزود: فضای رسانه ای بسیار اهمیت دارد.
در این جلسه گزارشی از مصوبات قبلی ارائه شد و طرح هایی جهت یکسان سازی نرخ ارز و ساماندهی بازار ارز با شفاف سازی نحوه ی واگذاری ارز بیان شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین پیشنهاداتی جهت مدیریت بازار طلا و جلوگیری از قاچاق طلا مطرح شد که از جمله می توان به طرح هایی چون استاندارد سازی روند تولید و فروش طلا، بازرسی مبادی ورودی برای جلوگیری از ورود قاچاق طلا ، بررسی میدانی و انجام تحقیقات اطلاعاتی برای شناسایی سرشاخه ها و دلالان بزرگ فروش غیر قانونی ارز و همچنین ساماندهی صرافی های سطح شهر اشاره نمود.
در ادامه  جمع بندی جلسه، سند برنامه ریزی راهبردی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۹۷ در راستای سال حمایت از کالای ایرانی با راهبردهای زیر ارائه شد:
*افزایش ریسک قاچاق کالا و ارز در مبادی ورودی تا سطح عرضه
*شفاف سازی درصد گردش پول،ارز، فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی
*مدیریت تقاضا برای ترویج خرید و مصرف کالاهای ایرانی و تفییج فعل مصرف کالای خارجی
معاون استاندار و فرماندار مشهد تاکید کرد این طرح ها باید در کمیسیون استانی مطرح شده و اشکال زدایی و غربال بیشتری شود و پس از ویرایش در نسخه نهایی تصویب شود. مشکلات متعددی وجود دارد که باید هوشمندانه آن ها را اولویت بندی کنیم و طبق برنامه به صورت مرحله ای به آن ها رسیدگی کنیم تا بتوانیم نتیجه ی مناسب بگیریم . برنامه ریزی دقیق اساس این طرح است.

برچسب‌ها