کرج - رئیس اداره جنگل کاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به برنامه های سال جاری، گفت: تولید یک میلیون نهال، نگهداری از جنگل کاری های سنوات گذشته و نگهداری از جنگل های طبیعی تحت عنوان ذخیرگاه های جنگلی در وسعت بیش از ۴۰۰ هکتار در دستور کارقرار دارد.

امسال یک میلیون نهال در کرج تولید می شود/ ترویج گیاهان دارویی بومی در دستور کار

مجتبی محمدی زاده در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه مجموعه اداره جنگل کاری و جنگلداری استان البرز برنامه هایی را درسال جاری در دست اقدام دارد، گفت: تعداد یک میلیون اصله نهال درنهالستان بزرگ کرج به عنوان بزرگترین نهالستان جنگلی مادری درکشور، تولید خواهد شد.

وی افزود: این نهال ها از گونه های جنگلی مقاوم در برابر کم آبی و بیابانی شامل زرشک، بادام، بنه و دیگر گونه های استانی است.

محمدی زاده با بیان اینکه تولید گیاهان دارویی بومی استان در نهالستان بزرگ کرج با هدف ترویج فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی توسط متقاضیان طرح های منابع طبیعی در دستور کار است گفت: یکی دیگراز برنامه های سال جاری حفاظت از ذخیرگاه های جنگلی استان است که در حال حاضربیش از ۴۰۰ هکتار از رویشگاه های جنگلی استان را ذخیره گاه تشکیل داده است.

وی افزود:بخشی از مناطق جنگلی در جاده چالوس و طالقان به عنوان ذخیره گاه جنگلی اعلام شده است و هدف از این رویکرد حفظ گونه های ارزشمند ژنتیکی در رویشگاه های جنگلی است.

محمدی زاده در ادامه افزود: این مناطق جنگلی کاملا قرق شده و هیچ گونه تخریب و تصرف در داخل جنگل صورت نمی گیرد.

رئیس اداره جنگل کاری و جنگلداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه های این اداره مراقبت و نگهداری بیش از هزار هکتار اراضی جنگلی سنواتی استان است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی به اعتبارات ملی و استانی اشاره کرد وگفت: از محل اعتبارات سال گذشته در سه بخش تولید نهال در نهالستان بزرگ کرج، نگهداری از جنگل کاری های سنوات گذشته و نگهداری از جنگل های طبیعی تحت عنوان ذخیرگاه های جنگلی اقدامات لازم انجام می شود.

محمدی زاده با اشاره به اجرای پروژه کمربند سبزکرج گفت: متولی اجرای این پروژه شهرداری و سازمان زیبا منظرو فضای سبز شهرداری کرج است.

این مسئول ادامه داد: اراضی حریم شهر را اداره منایع طبیعی و آبخیز داری در اختیار اداره راه و شهر سازی استان قرار می دهد و اداره راه و شهرسازی این اراضی را به عنوان کمربند سبز به صورت فاز به فاز تحویل شهرداری کرج می دهد.

محمدی زاده در پایان گفت: شهرداری نیز اقدام به درختکاری در این محدوده ها کرده که فاز اول این پروژه در شمال شرقی کرج دراراضی باغستان با بیش ۲۵۰ هکتار جنگل کاری شده است.

برچسب‌ها