رئیس دفتر رئیس جمهور خواستار همکاری و نزدیکی همه جناح‌ها، جریان‌ها و گروه‌های سیاسی با هم در برابر تلاش آمریکا برای اعمال فشار بر کشور شد.

جناح‌ها در برابر آمریکا با هم متحد شوند/ روحانی در افتتاحیه جام جهانی شرکت نخواهد کرد

قدس آنلاین/ آرش خلیل‌خانه: محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت،  با رقابت جناحی و درگیری‌ها نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم اظهار داشت: خواهش من از همه جناح‌ها، گروه‌ها و نهادها این است، در شرایطی که آمریکا برای ما ایجاد کرده است، با هم همکاری کنند. ما امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام نیازمندیم. همه نهادها و قوا باید تلاش کنند که اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارند و بر منافع ملی و امنیت ملی که جزء اشتراکات ما است توافق کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم انتظار حل مشکلات را دارند و با رقابت‌های جناحی و درگیری نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم،   افزود: ما باید در داخل کشور انسجام داشته باشیم تا علامتی به خارج از کشور باشد و آنها بدانند ما در داخل کشور هم نظر هستیم و در داخل کشور  امید و نشاط را به مردم باز گردانیم.

وی در واکنش به این تحلیل که با فشارهای خارجی بر دولت، در داخل کشور نارضایتی ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: کسانی که این تحلیل و برنامه را دارند مردم ایران را نشناخته‌اند. ممکن است در داخل کشور اختلاف سلیقه و اختلاف نظر وجود داشته باشد اما اگر دشمنان بخواهند از این اختلاف سلیقه سوء استفاده کنند مردم متحد می‌شوند.

وی  همچنین در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا علیه کشورمان اظهار کرد:‌ این اظهارات بیشتر از مجموعه‌ای از شعارها نبود. این نکته مهم است  که هیچ کشوری جز همین چند کشور کوچک که از خروج  ترامپ از برجام حمایت کردند از این اظهارات حمایت نکردند. آنها  فکر می‌کردند که با ادعای حمایت از مردم ایران می‌توانند به اهداف خود برسند اما دست آمریکا برای مردم کشورمان رو شده است. این اظهارات نه تأثیری در داخل کشور داشت و نه خارج از کشور. رویکرد دولت هم مشخص بوده و مذاکرات در حال انجام است فکر می‌کنم می‌توانیم گام به گام پیش برویم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص تغییر ساعات کار ادارات در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: این اختیار به استانداران در مناطق گرمسیر مانند خوزستان داده شده تا ساعات کار ادارات را تغییر دهند. در وزارت خانه ها نیز این موضوع در اختیار وزیر است تا در صورتی که به کار مراجعه کنندگان لطمه‌ای وارد نشود، ساعات کاری جابجا شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره احتمال حضور روحانی در مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال با دعوت رئیس فیفا گفت: این دعوت صورت گرفته، اما زمان آن به گونه ای است که با برنامه های رئیس جمهور تداخل دارد و بعید به نظر می رسد که وی شرکت کند.

واعظی افزود: سفر به کشور ارتیش هم به دلیل تداخل برنامه رئیس جمهور انجام نخواهد شد اما آقای روحانی به دعوت رئیس جمهور چین، برای شرکت دراجلاس شانگهای به این کشور سفر می‌کند.

برچسب‌ها