کرج - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تلاش می کنیم تجهیزات حوزه سلامت به روز شود گفت: در آینده‌ای نزدیک ۶ فروند هلیکوپتر جدید دیگر به مرکز اورژانس هوایی کشور اضافه خواهد شد.

تلاش ما به روز کردن تجهیزات پزشکی است/افزایش بالگردهای جدید امدادی در آینده نزدیک

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز شنبه در مراسم رونمایی از شش فروند بالگرد پیشرفته وافتتاح مراکز اورژانس هوایی کشور که در فرودگاه بین‌المللی پیام برگزار شد، اظهار کرد: رونمایی از این مرکز مهم باعث خرسندی است چراکه برای هدف مقدسی چون کمک به بیماران و مردم کشورمان بود ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برخی بدخواهان ودشمنان با چوب لای چرخ گذاشتن برخی اموردر صدد ایجاد مشکلات در کشور هستند، گفت: بعد از دوسال تلاش و مذاکره بالاخره تشکیل ناوگان هوایی باهدف کمک به مصدومان محقق شد.

قاضی زاده هاشمی در ادامه گفت: این بالگردها بسیار سبک و به سرعت بلند می شوند و به دلیل نوع خاص طراحی این بالگرد به راحتی در بیمارستان های شهرستانها و روستاها به پرواز در می آید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه علیرغم همه سختی ها کار بزرگی با همت وزارت راه و شهرسازی و سازمان هوایی کشور برای اولین بار در کشور انجام شد، خاطرنشان کرد: برای خریداری این بالگردهای مجهز هزینه بسیاری شده است و همه این تلاش‌ها برای جلب رضایت مردم بوده است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش بابیان اینکه هدف جلب رضایت مردم است، افزود: مسئولان برای رفع مشکلات مردم تمام تلاش خود را می‌کنند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه انقلابی گری یعنی در نهایت فراهم کردن وسیله آسایش مردم است، در ادامه گفت: این شرکت بالگرد داخلی برای ماموریت های غیر نظامی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه طی ۴سال گذشته ۴۰ بالگرد به ناوگان هوایی اورژانس کشور اضافه شد، افزود: در آینده‌ای نزدیک شش فروند دیگر به این ناوگان هوایی اضافه می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعیت هلال‌احمر که اجازه استفاده از ۴۰ فروند بالگرد را به وزارت بهداشت و اورژانس دادند، گفت: شرایط فرود این بالگردها بسیار راحت‌تر از بالگردهای نظامی است.

این مسئول در پایان با اشاره به تحریم‌ها، گفت: با وجود تحریم‌ها وبرخی محدودیت های موجود تلاش خواهیم کرد تا تجهیزات حوزه سلامت به‌روز شود.

برچسب‌ها