رئیس‌جمهور فرانسه در جریان نشستی در روسیه بار دیگر بر لزوم اجرای توافق هسته‌ای ایران همانند دیگر توافق‌های جهانی و بدون در نظر گرفتن خروج آمریکا از این توافق، تاکید کرد.

قدس آنلاین:  «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که تمامی توافق‌ها از جمله برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در زمینه برنامه هسته‌ای ایران باید رعایت شوند.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه تاکید کرد: «من می‌خواهم که ما به همدیگر احترام بگذاریم، طوری که هیچ دخالتی در آن مطرح نباشد. اگر ما توافقی را امضا می‌کنیم در این صورت فارغ از اینکه چه کسی می‌خواهد از این توافق خارج شود، باید به آن پایبند باشیم. آنچه امضا شده باید رعایت شود.»

ماکرون در سخنان خود در مجمع بین‌المللی اقتصادی در سنت‌پترزبورگ افزود: «ما باید برای حاکمیت خود مبارزه کنیم تا همچنان غیرقابل نفوذ باقی بمانیم.» وی گفت که به حاکمیت فرانسه متعهد است و تصمیم‌گیری در این زمینه زمان امضای توافق هسته‌ای با ایران گرفته شده است. رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «این انتخاب ما بود.»

وی گفت که امروز باید  رویکرد چندجانبه برای راهکارهای مسایل جهانی پیدا شود و افزود: «این موضوع شامل حاکمیت می‌شود ما اگر به همدیگر احترام نگذاریم، نمی توانیم به هم اعتماد کنیم و از دید من باید برای احترام به حاکمیت در چنین فضایی مبارزه کنیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین گفت که موضوع حاکمیت برای فضای سایبری و حفاظت از اطلاعات هم اهمیت دارد و افزود: «برای اینکه همه قوانین جهانی اجرا شوند، نیاز به حاکمیت قوی است.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها