همدان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، از برگزاری ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در بیش از ۶۸ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص همدان همزمان با رحلت حضرت خدیجه (س) خبر داد.

ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در بقاع متبرکه همدان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، از برگزاری ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در بیش از ۶۸ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص همدان همزمان با رحلت حضرت خدیجه (س) خبر داد.

حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به مناسبت رحلت حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با نهادهای فرهنگی و هیئات مذهبی خواهران ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» به منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی اسلام برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در ۶۸ امامزاده و بقعه متبرکه همدان عصر امروز (۵ خرداد) برگزار می شود که سخنرانان و مداحان برجسته استان در شان و مقام حضرت خدیجه (س) سخنرانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها نخستین بانویی است که دعوت رسول گرامی اسلام را لبیک گفت و به پیام آسمانی او پاسخ مثبت داد و در کنار ایشان با همه‌توان ایستاد و پایداری کرد، تصریح کرد: در همان زمان که حضرت رسول (ص) از آزار کوردلان رنج می‌برد در کنارش کسی بود که خاطر او را شاد و کام او را شیرین می‌کرد و از بار گران اندوهش می‌کاست.

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها پس از گذشت ۲۵ سال زندگی سراسر مهر و گذشت و وفا، در سال دهم هجرت پیامبرخدا را تنها گذاشت و به سوی جهان ابدی پرواز کرد، یادآور شد: پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه وآله هنگام تدفین وی خود به درون قبر رفتند و با دستان مهربان خود، آن بانوی نمونه اسلام را به خاک سپردند.

پیش بینی شده است این مراسم در بیش از یک هزار و ۸۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص کشور همزمان با شب و روز دهمین روز ماه مبارک رمضان برگزار شود.

برچسب‌ها