قدس انلاین : مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: ورزش کارکردهای زیادی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی دیپلماسی در دنیا داشته و یکی از پارامترهای قدرت و اقتدار هر کشور محسوب می‌شود.

ورزش یکی از پارامترهای اقتدار هر کشور است/ معلمان ورزشکار الگوی دانش آموزان هستند
 در لیست منتشر شده داوران و کمک‌داوان از سوی فدراسیون جهانی فوتبال نام داور خراسانی رضا سخندان به‌چشم می‌خورد، او در کارنامه کاری خود دبیری تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه تبادکان خراسان‌رضوی را دارد که در سال ۱۳۶۸ داوری را شروع کرد و در سال ۱۳۸۳ وارد لیست فیفا شد، در این راستا، ظهر امروز آیین تجلیل و بدرقه این کمک داور بین‌المللی فوتبال به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش  و جمعی از نخبگان ورزشی خراسان رضوی در اداره کل آموزش و پرورش این استان برگزار شد.

معلمان ورزشکار الگوی دانش‌آموزان هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در این جلسه ورزش را یکی از صحنه‌های نمایش اقتدار کشور دانست و اظهار داشت: امروز ورزش کارکردهای زیادی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی دیپلماسی در دنیا داشته و یکی از پارامترهای قدرت و اقتدار هر کشور محسوب می‌شود.

قاسم‌علی خدابنده حضور فرهنگیان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی را مایه افتخار دانست و افزود: معلمان ورزشکار به‌عنوان الگوی بسیار مناسبی برای جوانان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرند و اخلاق، رفتار، منش انسانی و الهی در این عزیزان سبب گسترش این فضائل در جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم خلق فرصت‌های جدید توسط آموزش و پرورش و معلمان، بیان کرد: طی چند سال گذشته، در مسابقات داخلی لیگ برتر، داوران از خارج کشور دعوت می‌شدند، اما امروز سبب خوشحالی و افتخار است که داوران ما در المپیک و جام جهانی نیز قضاوت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت : حضور معلمینی همچون رضا سخندان در عرصه‌های بین‌المللی ورزش سبب افتخار ورزش، جامعه داوری و همچنین خانواده بزرگ آموزش و پرورش کشور است.

معلمی در منطقه محروم تبادکان سبب افتخار است

داور بین‌المللی فوتبال  نیز در این مراسم با اشاره به اینکه معلمی در منطقه محروم تبادکان مشهد را بزرگ‌ترین افتخار برای خود می‌داند، اظهار داشت: خوشحالم که امروز شرایطی به‌وجود آمده است تا بار دیگر به عنوان نماینده کشورمان به‌ویژه معلمان خراسان‌رضوی در عرصه جام جهانی فوتبال حضور داشته باشم.  

رضا سخندان افزود:  ظرفیت‌های بسیار خوبی در معلمان تربیت بدنی خراسان رضوی وجود دارد و بسیاری از معلمان ما در مدارس دارای استعدادها و توانمندی بسیاربالایی در زمینه‌های مختلف ورزشی هستند که اگر به آنها توجه شود، قطعا شاهد افتخارآفرینی‌های زیادی در رشته‌های ورزشی گوناگون هستیم.

صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی هم در این مراسم "رضا سخندان" را از افتخارات جامعه معلمین تربیت بدنی خراسان‌رضوی و کشور دانست و گفت: امیدوارم با بهره‌گیری از تجاربی که وی و سایر معلمان ورزشکار شاخص دارند، زمینه پرورش استعدادهای دانش آموزان را در مدارس فراهم آوریم.
 
علی ابری رئیس اداره آموزش و پرورش تبادکان با تقدیر از تلاش‌های رضا سخندان در راستای رسیدن به اهداف خود در زمینه ورزشی، وجود این‌گونه معلمان را افتخاری برای آموزش و پرورش استان و کشور دانست و بیان کرد: مایه خرسندی است که این کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در کنار دشواری‌های داوری، باعشق و علاقه زیاد در کلاس‌های درس خود با دانش‌آموزان حضور داشته و علاوه بر الگوی ورزشی، برای آنها الگوی اخلاقی نیز است.

برچسب‌ها