رشت- رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد استان از طریق سامانه بیان داشت: برای ورود به این مدارس آزمونی برگزار نمی شود و پذیرش بر اساس ملاک های در نظر گرفته شده و بررسی مدارک دریافتی انجام می شود.

شرایط پذیرش در مدارس شاهد گیلان اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان، محمد ابراهیم سرعتی اظهار داشت: پذیرش دانش آموزان در مدارس شاهد ، در وهله اول تنها براساس اولویت و ارائه مدارک شاهد و ایثارگران و در وهله دوم دانش آموزان برتر علمی، فرزندان فرهنگیان، خیرین و شاغلان در بنیاد شهید انجام می گیرد و هیچ آزمون ورودی نیز برگزار نمی شود.
وی با بیان این که ثبت نام در پایه اول ابتدایی از اول ماه جاری در سامانه سجا آغاز شده و تا پانزدهم همین ماه ادامه دارد، افزود: از هفدهم تا نوزدهم خرداد ماه، پیامکی به اولیا دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس شاهد ارسال می شود تا آنها از پذیرش فرزندانشان در مدارس شاهد با خبر شوند، پس از دریافت مدارک از پذیرفته شدگان و بررسی آن، نتیجه قطعی ثبت نام به اطلاع اولیا می رسد.
وی اول تا چهاردهم تیرماه را فرصت ثبت نام پایه هفتم در مدارس شاهد استان گیلان عنوان و خاطر نشان کرد: اولیا مدارک را از هفدهم تا بیست و هفتم تیرماه به مدرسه ارائه می دهند تا نتیجه قطعی ثبت نام از بیست و هشتم تیر تا سوم مرداد ارائه شود.
رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: در پایه دهم، اولیاء می توانند ثبت نام اولیه را از دهم تا بیست و چهارم تیرماه انجام دهند و پس از ارائه مدارک از بیست و ششم تیرماه ، ‌از سوم تا هفدهم مرداد ماه نیز نتایج قطعی ثبت نام از طریق پیامک به اطلاع خانواده می رسد.
وی با بیان این که ثبت نام دانش آموزان میان پایه در هر سه دوره تحصیلی از اول تا دهم مردادماه انجام می شود، اظهار کرد: ثبت نام تنها از طریق سامانه سجا به آدرس saja.medu.ir امکان پذیر است.
استان گیلان دارای بیش از ۳۷۰ هزار دانش آموز است که از این تعداد ۱۳ هزار و ۲۲۰ نفر در مدارس شاهد تحصیل می کنند.

برچسب‌ها