سنندج - رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: نیاز های زندانیان تغییر و افزایش پیدا کرده است و انجمن حمایت از زندانیان باید تلاش خود را در راستای پاسخگویی به نیاز های آنان به کار گیرد.

فعالیت انجمن حمایت از زندانیان باید در راستای کمک به این قشر باشد

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر گروسی شامگاه شنبه در گرامیداشت روز ملی حمایت از خانواده های زندانیان و روز نسیم مهر که در دادگستری شهرستان سنندج برگزار شد، گفت: انجمن حمایت از زندانیان سنندج در راستای اجرای تکالیف تعیین شده برای آن تشکیل شده و نحوه دخل و خرج و عملکرد هیات مدیره زیر نظر بازرسان این انجمن است.

رئیس کل دادگستری کردستان با اشاره به برگزاری مجمع سالیانه این انجمن عنوان کرد: یکی از ارکان اصلی این انجمن برگزاری مراسم های سالیانه و دعوت از خیرین و چهره های محبوب هنرمندان و ورزشکاران است که در روند فعالیت این انجمن قرار بگیرند.

وی افزود: در این مجمع دو یا چند نفر به عنوان بازرس انجمن انتخاب خواهند شد و اقدامات و فعالیت های هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

گروسی گفت: این انجمن کار های بسیاری خوب زیادی انجام داده و به خصوص بهره برداری از ساختمان اداری انجمن از بهترین کار های انجمن بود که موجب درآمد زایی پایدار برای آنها می شود.

وی با بیان اینکه نیاز های جامعه تغییر پیدا کرده است، گفت: اقدامات زیادی از سوی انجمن حمایت از زندانیان انجام گرفته اما کافی نیست زیرا نیاز ها مردم و زندانیان تغییر و افزایش پیدا کرده است و باید متناسب با آنها تلاش کرد.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان باید تلاش خود را افزایش دهد تا پاسخگو حجم زیاد نیاز های آموزشی زندانیان باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت: انجمن حمایت از زندانیان شهر سنندج می تواند با همکاری شهرداری سنندج از تخصص زندانیان استفاده کند که این مهم موجب درآمد زایی نیز خواهد شد.

وی خطاب به بازرسان انجمن گفت: بازرسان تکلیف بسیار مهمی دارند و باید در روند هزینه های انجمن نظارت خوبی داشته باشند.

گروسی اشاره ای به اقدامات ستاد دیه کرد و گفت: در سال گذشته با کمک خیرین توانستیم زندانیان جرائم غیر عمد بسیاری را به آغوش خانواده هایشان بازگردانیم. 

منبع: مهر 

برچسب‌ها