قدس آنلاین: هم‌زمان با سال‌روز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و به مناسبت ماه مبارک رمضان، نمایشگاه‌هایی از کتاب در برخی کتابخانه‌های وابسته به آستان ‌قدس ‌رضوی در شهرهای مختلف کشور برپا شده است.

برپایی نمایشگاه رمضان و ولادت امام حسن (ع) در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین؛در این نمایشگاه‌ها، منتخبی از عناوین مرتبط با این ماه پر فیض و نیز با موضوع امامت و ولایت، صلح امام‌حسن‌(ع) و سیره و زندگانی آن حضرت در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته است که هدف از آن، گرامی‌داشت ماه رمضان و معرفی سیره و زندگی امام دوم شیعیان و آشنایی مراجعان با منابع مطالعاتی کتابخانه‌ها در این خصوص است.

این نمایشگاه‌ها در کتابخانه‌های مختلف وابسته به آستان ‌قدس رضوی در سطح کشور از جمله کتابخانه حسینیه امام رضا(ع) واقع در میدان شهدای مشهد، کتابخانه آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) واقع در خیابان طبرسی مشهد و کتابخانه مسجد جوادالائمه(ع) درخیابان هاشمیه مشهد برگزار شده است.
همچنین کتابخانه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) واقع در خواجه‌ربیع 23 مشهد، فرهنگسرای بزرگ امام‌رضا(ع) در سرخس، کتابخانه‌های امام ‌رضا(ع) در کرمانشاه، بیرجند و تربت حیدریه از دیگر کتابخانه‌های وابسته‌ای هستند که در این خصوص به برپایی نمایشگاه اقدام کرده‌اند.
به گزارش آستان نیوز، سبط النبی، آشنای غریب، ماه مهمانی خدا، ماه رستگاری، باران رحمت، مولود رمضان، کریم آل طه، حسن‌بن‌علی(ع) ، فرهنگ جامع سخنان امام‌ حسن(ع)، امام‌ حسن(ع) الگوی زندگی، ناسخ‌التواریخ، زندگی‌نامه امام‌ حسن‌ مجتبی(ع)، حسن علیه‌السلام کیست؟، قصه‌های مهربانی، امام حسن(ع) پرچمدار صلح و آزادی، حقایق پنهان، صبرسرخ، امام‌ حسن‌(ع) و امام ‌حسین(ع) در روایات اهل سنت، ماه رمضان اوج عروج انسان، رمضان در فرهنگ مردم، روزه از دیدگاه قرآن و عترت، روزه درمان بیماری‌های روح و جسم، آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران و دقایقی با قرآن بر اساس تفسیر نور، عناوین برخی از آثار در معرض نمایش است که قابل امانت به اعضای کتابخانه‌ها است.
گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند از نمایشگاه کتاب فرهنگسرای بزرگ امام‌رضا(ع) در سرخس تا انتهای ماه مبارک رمضان و از سایر نمایشگاه‌ها تا نیمه ماه رمضان، دیدن کنند.

برچسب‌ها