اهواز_ رئیس آتش‌نشانی اهواز گفت: آتش‌نشانی اهواز فاقد خودرو نردبان است و ۹۰ درصد از ناوگان موتوری آن فرسوده است.

فرسودگی ۹۰ درصد از ناوگان موتوری آتش‌شانی اهواز

به گزارش قدس آنلاین، علی تراب پور عصر امروز در جلسه شورای شهر اهواز، اظهار کرد: از ۱۰۸ مجتمع تجاری در اهواز بازدید کرده‌ایم و طبق بررسی‌ها ۷۰ درصد از آنها ناایمن بوده است. نواقص و ایرادات ایمنی به مالکان مجتمع‌های تجاری اطلاع داده شده است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از اعضای شورای شهر اهواز در رابطه با میانگین سنی پرسنل آتش‌نشان، عنوان کرد: از سال ۹۰ تاکنون ۲۴۰ تا ۲۵۰ نفر بازنشسته شده‌اند و در حال حاضر میانگین سنی در سازمان ۲۵ تا ۳۰ سال است.

فرسودگی ۹۰ درصد از ناوگان موتوری آتش‌شانی اهواز

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهواز با بیان اینکه در سازمان آتش‌نشانی اهواز ۸۰ خودروی اطفا حریق، امداد و نجات و موتور سیکلت و همچنین ۳ قایق امداد و نجات وجود دارد، گفت: ۹۰ درصد از تجهیزات و ناوگان موتوری آتش‌نشانی اهواز فرسوده است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی اهواز فاقد خودرو نردبان است، بیان کرد: خودرو نردبان ۳۲ متری در گذشته وجود داشت که از رده خارج است و هزینه‌هایی که برای تعمیر و استفاده مجدد از آن شده است، بی فایده بود.

تراب پور اظهار کرد: در حال پیگیری برای خرید یک خودرو نردبان ۵۵ متری از محل اعتبارات دولتی هستیم. ما از سال ۹۰ پیگیر خرید نردبان بوده‌ایم. در آن زمان قیمت آن یک میلیارد تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود اما اکنون  با توجه به افزایش قیمت دلار به حدود ۸ میلیارد رسیده است.

کمبود ۲۵۰  نیرو در آتش‌نشانی اهواز

وی با اشاره به محدود بودن تجهیزات و نیروی انسانی آتش‌نشانی اهواز، افزود: ۴۲ راننده و ۲۵۰ نیروی انسانی کم داریم که جذب ۱۰۰ نیروی بیشتر در مراحل اداری خود قرار دارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهواز با بیان اینکه استاندارد زمان رسیدن آتش‌نشانی به محل حادثه زیر ۳ دقیقه است، گفت: این زمان در اهواز معمولاً با توجه به شرایط موجود زیر ۴ دقیقه است.

منبع: فارس

برچسب‌ها