قدس آنلاین/ شبکه مستند به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) و سالگرد قیام خونین 15 خرداد ویژه برنامه‌هایی را در نظر گرفته است که از آنها می‌توان به «روایتی از ملاقات در مداربسته»، «پدر، پسر، گلوله» و «جنگ، دوربین، من» اشاره کرد.

ویژه برنامه‌های شبکه مستند در 14 و 15 خرداد

به گزارش قدس آنلاین، شبکه مستند به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) و سالگرد قیام خونین 15 خرداد ویژه برنامه‌هایی را در نظر گرفته است که از آنها می‌توان به «روایتی از ملاقات در مداربسته»، «پدر، پسر، گلوله» و «جنگ، دوربین، من» اشاره کرد. 

روایت زندگی معمار انقلاب با صدای ناصر طهماسب

«روایتی از ملاقات در مداربسته» مستندی است که ساعت 20 روز یکشنبه 13 خرداد پخش می‌شود و به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده تولیدشده است. این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر، نویسندگی مهدی جوزایی و با صدای ناصر طهماسب در خانه مستند انقلاب اسلامی تولیدشده است.  «روایتی از ملاقات در مداربسته» به زندگی معمار انقلاب اسلامی پرداخته و به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

شرح زندگی پرتلاطم سرباز رودباری در «پدر، پسر، گلوله»

مستند «پدر، پسر، گلوله» به کارگردانی امیر اصانلو نیز روایتی از زندگی پرتلاطم یک سرباز روستایی از زمان حضور در گارد جاویدان شاه تا مفقودالاثر شدن پسرش در جنگ تحمیلی است. این مستند که در خانه مستند انقلاب اسلامی تولیدشده درباره یک سرباز روستایی است که به گارد جاوید شاه پیوسته و به دلیل نزدیکی به تیم امنیتی شاه، در فرآیند تبعید امام خمینی به عراق حضورداشته است، او پس از پیروزی انقلاب نیز برای دفاع از کشور به جبهه‌های جنگ می‌رود. این مستند دوشنبه 14 خرداد ساعت 20 از شبکه مستند پخش خواهد شد.

روایتی بی‌واسطه از رشادت‌های مجاهدان رسانه‌ای فاطمیون در «جنگ، دوربین، من»

همچنین مستند «جنگ، دوربین، من» تهیه‌کنندگی و کارگردانی ساسان فلاح فر روایتی از رشادت‌های مجاهدان رسانه‌ای فاطمیون درنبرد علیه نیروهای تکفیری در سوریه است. در این مستند راوی که یک مستندساز افغان است با دوربین به خط مقدم نبرد با تروریست‌های داعش می‌رود و یکی از عملیات‌های مهم لشگر فاطمیون و سلحشوری مدافعان حرم افغان را به تصویر می‌کشد. «جنگ، دوربین، من» روایت بی‌واسطه ای از مجاهدت رسانه‌ای آن‌هایی است که با دوربین‌هایشان به جنگ با دشمن می‌روند و علاوه بر ثبت تصاویر برای باقی ماندن در تاریخ به ما نشان می‌دهند که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. این مستند که در بسیج سازمان صداوسیما تهیه‌شده و مرکز رسانه‌ای فاطمیون مجری طرح آن است، سه‌شنبه 15 خرداد ساعت 19:30 در جدول پخش شبکه مستند قرار دارد.

برچسب‌ها