انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی همزمان با سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران کتاب «امام خمینی(ره)» را برای نخستین بار در قالب کتاب‌های پروانه منتشر می‌کند.

امام خمینی(ره)؛ روایتی کودکانه از زندگی معمار کبیر انقلاب

به گزارش قدس انلاین، «امام خمینی(ره)» عنوان کتابی به قلم مرحوم «امیرحسین فردی» است که نویسنده در آن داستان زندگی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران را به زبان ساده و روان برای کودکان گروه سنی «ج» روایت می‌کند.

به‌نشر این کتاب را در قطع رحلی کوتاه با شمارگان 2000 نسخه منتشر می‌کند و در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان قرار می‌دهد. تصویرگری این اثر 40 صفحه‌ای مصور را وحید خاتمی انجام داده است.

این کتاب کودکان را به حال و هوای روزهای انقلاب می‌برد، روزهایی که مردم دل نوشته‌های خود را بر روی دیوارها می‌نوشتند. همراه با این کتاب شابلونی در اختیار کودکان قرار می‌گیرد که حاوی شعارهای روزهای انقلاب است و کودکان می‌توانند آن را رنگ‌آمیزی کنند.

در روز بیستم جمادی الثانی ۱۳۲۰ هجری قمری مطابق با ۳۰ شهریـور ۱۲۸۱ هجری شمسی ( ۲۴ سپتامپر ۱۹۰۲ میلادی) در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ایران در خانواده‌ای اهل علـم و هجرت و جهاد و در خـانـدانـی از سلاله حضرت زهرا(س)، پسری به نام روح‌الله الموسوی الخمینی متولد شد که بعدها سرنوشت ایران را تغییر داد و این کشور را از دست دشمنان و بدکاران نجات داد. او در نیمه خرداد 1368 شمسی دار فانی را وداع گفت.

زنده‌یاد امیرحسین فردی، نویسنده و فعال عرصه ادبیات داستانی کودک و نوجوان بود که سردبیری و مدیرمسئولی کیهان بچه‌ها را به مدت ۳۱ سال بر عهده داشت؛ همچنین عضویت در شورای داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت در شورای داستان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیریت کارگاه قصه و رمان حوزه هنری و ... از سوابق مسئولیت‌های اجرایی او محسوب می‌شود. او مجموعه داستان‌ها و رمان‌های متعددی را برای گروه سنی کودک و نوجوان خلق کرده است. مرحوم فردی که پیش از هر چیزی به عنوان یک معلم و تربیت‌کننده نسلی از نویسندگان مشهور است، در سال 1392 در سن 64 سالگی درگذشت.

علاقه‌مندان برای مشاهده اخبار و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیامرسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.

برچسب‌ها