اصفهان- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه برداشت های بالادستی باعث عمیق شدن چالش کم آبی در اصفهان شده است، گفت: سعی بر این است که با کنترل مصارف غیرمجاز بالادست، آب مورد نیاز در پایین دست تامین شود.

برداشت های بالادستی باعث عمیق شدن چالش کم آبی در اصفهان شده است

حمیدرضا جانباز شامگاه شنبه در حاشیه جلسه‌ای که به منظور بررسی مسایل آب و افزایش منابع تامین آب برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: مهار بحران کم آبی تهدیدی است که باید با بهره گیری از تجارب مفید آن را به فرصت تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه پایداری آب شرب یک اصل است، افزود: جیره بندی آب در کلانشهر اصفهان خط قرمز ما است، از این رو سعی می کنیم آب در حداقل ها در اختیار تمام مشترکان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با قبول برداشت های بالادستی و تأثیر آن بر عمیق شدن چالش کم آبی در اصفهان گفت: سعی بر این است که با کنترل مصارف غیرمجاز بالا دست آب مورد نیاز در پایین دست تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: استنباط من این است که در روزهای باقی مانده ماه مبارک رمضان وضعیت آب از روزهای گذشته بهتر می شود.

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب با روشن شدن کولرهای آبی

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز به خبرنگار قدس آنلاین گفت: علت اصلی افت فشار آب، کاهش ۴۰ درصدی تخصیص از منابع آبی است، قبول داریم که در چند روز گذشته افت فشار و قطعی آب در اصفهان داشتیم و من از این بابت عذرخواهی می کنم.

سید اکبر بنی طباء اظهارکرد: با افزایش دما سیستم های سرمایشی از جمله کولرهای آبی نیز وارد مدار مصرف شده که آب زیادی را نیاز دارد.

وی ادامه داد: کولرهای آبی مصرف آب را تا ۳۰ درصد افزایش می دهد و باعث می شود که با افت فشار و قطعی آب مواجه شویم و این موضوع اجتناب ناپذیر است.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه خط قرمز این شرکت جیره بندی آب است، گفت: مشترکان باید توجه داشته باشند به دلیل اینکه جیره بندی آب نه تنها مشکلی از مصرف کم نمی کند بلکه به خاطر اینکه خطوط باید مرتب باز و بسته شود، همچنین ایجاد تلاطم در شبکه توزیع بر کیفیت آب هم تاثیر می گذارد.

وی تاکید کرد: هر چه شرایط سخت تر شود مدیریت استان و کشور اهتمام جدی برای افزایش منابع آبی دارند تا آب بیشتری در حوزه شرب در اختیار مردم قرار گیرد، بنابراین چنانچه افرادی تصور می کنند ادامه روند افت فشار آب منجر به جیره بندی آن خواهد شد، تصوری اشتباهی دارد.

بنی طباء دومین خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را کیفیت آب خواند و تصریح کرد: ما در ارتباط با کیفیت آب دقت بالایی را لحاظ می کنیم تا به سلامت مردم خدشه ای وارد نشود.

وی پمپ های نصب شده به صورت مستقیم بر لوله آب را یکی از موارد اثر گذار و آسیب رسان در توزیع عادلانه آب دانست و گفت: متأسفانه عده ای از مردم این مسایل را رعایت نمی کنند، از این رو شهروندان می توانند مراتب تخلف را به سامانه ۱۲۲ شرکت آبفای استان گزارش دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: ما از مردم انتظار همراهی و حس نوع دوستی داریم تا تا کمبود منابع آبی نداشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد با تصمیمات اتخاذ شده در روزهای آینده تبعات ناشی از بحران کم آبی به حداقل کاهش یابد و کمتر دچار افت فشار و قطعی آب باشیم.

بنی طباء گفت: در این شرایط کم آبی گاهی عده ای سودجو با تبلیغ پمپ های مکنده آب و دستگاه های تصفیه کننده به بهانه واهی کاهش کیفیت آب سعی در فریب مردم و افزایش فروش محصولات خود دارند، اما مردم خیالی آسوده داشته باشند که کیفیت آب مشکلی ندارد.

وی خاطرنشان کرد:همکاران ما در شرکت آب وفاضلاب استان تلاش جدی دارند تا اگر با توجه به افزایش دما، مصرف آب افزایش پیدا کرد، به منابع آبی محلی دسترسی پیدا کنیم و آنها را وارد مدار کنیم و در نهایت با درایت مدیریت استان افزایش سهمیه آب شرب داشته باشیم.

برچسب‌ها