بجنورد- نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: انحلال تیپ شهید دلجویان ارتش، خسارت و ظلمی بزرگی به مردم استان است.

انحلال تیپ شهید دلجویان ارتش ظلم بزرگی به مردم خراسان شمالی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از دفتر امام جمعه بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، در دیدار شماری از مسئولان استان، اظهار کرد: ارتش در کشور ما پشتوانه‌ای قوی و مهمی برای ایجاد امنیت در کشور و یکی از نیروهای مقتدر برای نگهبانی و نگهداری از مرزها است.

وی با اشاره به خدمات تیپ شهید دلجویان مستقر در مرکز استان خراسان شمالی، افزود: حضور تیپ شهید دلجویان تأثیرات خوبی بر اقتصاد، حمل‌ونقل و بازار این استان داشته است و به‌وسیله حضور جمع کثیری از سربازان و کارکنانی که در این تیپ مشغول به خدمت هستند، اقتصاد این منطقه شکوفا شده و به گردش افتاده است.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به زمزمه‌هایی که برای انحلال و یا جابجا شدن تیپ شهید دلجویان ارتش مستقر در مرکز استان خراسان شمالی شنیده می‌شود، گفت: این مسئله خسارت و ظلمی بزرگی به مردم استان خراسان شمالی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مسئولان و مردم باید به هر نحو ممکن از بروز این مسئله جلوگیری کنند.

وی افزود: اقداماتی از سوی مسئولان استان برای عدم انحلال و یا جابجایی این تیپ صورت گرفته است و لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری صورت بگیرد تا صدای مردم خراسان شمالی به گوش مسئولان برسد.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: تیپ شهید دلجویان ارتش، یک تیپ پر سابقه و بومی است و باید در این استان مستقر باشد تا امنیت منطقه برقرار بماند و مردم از مزایای حضور آن برخوردار شوند.

وی تأکید کرد: یکی از مزایای حضور تیپ ۱۳۰ ارتش در مرکز خراسان شمالی این است که جوانان این استان می‌توانند در استان خودشان خدمت سربازی را انجام دهند و مجبور به طی مسافت‌های طولانی نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد؛ با اقداماتی که از سوی مسئولان انجام‌شده و خواهد شد و با تدابیری که مردم استان خواهند اندیشید، ان شاء الله بتوانیم جلوی انحلال یا جابجا شدن تیپ شهید دلجویان ارتش را بگیریم.

برچسب‌ها