گرگان- استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت آسان‌سازی و رفع موانع برای فعالان عرصه بوم‌گردی، خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۲۹ فعال عرصه بوم‌گردی مجوز صادر شده است و امیدواریم با حمایت دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۳۹۷ این عدد به صدور ۲۰۰ مجوز در حوزه بوم‌گردی برسد.

تلاش برای دستیابی ۲۰۰ مجوز در حوزه بوم‌گردی در گلستان/ تعهد ایجاد ۳ هزار شغل در حوزه گردشگری گلستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در اولین کارگروه ویژه توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، با اشاره به زیبایی‌های طبیعی، بافت های تاریخ و خانه‌های روستایی ارزشمند در گلستان، اظهار کرد: بوم‌گردی رشد اشتغال را به همراه دارد و باید موانع آن مرتفع شود و رفع این موانع با استفاده از تمامی ظرفیت‌های کارشناسی و مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: باید تفاهم‌نامه‌ای با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زیرنظر معاونت عمرانی استانداری گلستان با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط در زمینه بوم‌گردی، گردشگری و صنایع دستی ظرف مدت یک ماه آماده و در آن زمان پاسخگویی، فرآیند استعلامات مشخص و حتی راهکارهای بانکی حمایت مشخص شود.
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت آسان‌سازی و رفع موانع برای فعالان عرصه بوم‌گردی، خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۲۹ فعال عرصه بوم‌گردی مجوز صادر شده است و امیدواریم با حمایت دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۳۹۷ این عدد به صدور ۲۰۰ مجوز در حوزه بوم‌گردی برسد.
وی افزود: صدور مجوزهای بوم‌گردی زمینه ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصاد روستاها را فراهم می‌آورد.
استاندار گلستان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی، گفت: همسویی و نگاه مثبت کارشناسی موجب رفع بسیاری از مشکلات می‌شود و در عین حال باید دستگاه‌های اجرایی با احصا مشکلات، مسائل ملی را به صورت پیشنهاد ارائه کنند تا در سطح کشور پیگیری شود.
هاشمی یادآور شد: باید مشکل ارائه سند برای دریافت تسهیلات بوم‌گردی مرتفع شود تا هم روستائیان بتوانند از تسهیلات ارزان قیمت در این زمینه استفاده کنند و هم بانک‌ها به حقوق خود برسند.
وی با اشاره به هدف بوم‌گردی مبنی بر ایجاد اشتغال و معرفی ظرفیت‌های طبیعی و روستایی استان، گفت: از تعهد استان مبنی بر ایجاد ۳۰ هزار شغل در سال ۱۳۹۷، قریب به ۳ هزار شغل مربوط به حوزه گردشگری است و باید تلاش کنیم با زمینه توسعه اشتغال و رفع بیکاری و حل معضلات را فراهم آوریم.
لازم به ذکر است بوم‌گردی مدلی از گردشگری است که در آن نباید به محیط زیست آسیب وارد شود و ساخت و ساز باید متناسب با بافت منطقه باشد و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک ۵۰ درصد گردشگران در حوزه بوم‌گردی باشند.

منبع: فارس 

برچسب‌ها