قائم شهر- نماینده مردم مازندران مجلس خبرگان رهبری، قرآن را منشا پدید آمدن اندیشه انقلاب دانست.

قرآن، منشا پدید آمدن اندیشه انقلاب است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر امام جمعه قائم شهر، آیت الله معلمی در اولین هم اندیشی «رسانه، فرهنگ قران و عترت» که با حضور چهره های قرآنی و رسانه ای برگزار شد، اظهار کرد: اگر امام راحل، رهبر انقلاب شد دلیلش آن بود که قرآن آموخته ممتاز بود و اندیشه ناب اسلامی را از قرآن فرا گرفتند.

وی با تاکید بر این نکته که هرکسی به اندازه تمکن، فرصت و مقدوراتش موظف است تا فرهنگ قرآنی را ترویج کند، افزود: در جامعه اسلامی باید قرآن را جدی بگیریم.

امام جمعه قائم شهر اضافه کرد: در سایه پیروزی انقلاب اسلامی، رویکرد دولت و ملت نسبت به مسائل دینی و ارزشی به ویژه قرآن، رویکرد خوبی است.

آیت الله معلمی ادامه داد: اگرچه گله داریم ولی نسبت به گذشته که می‌بینیم از کجا به کجا رسیدیم، خرسندیم ولی نباید به همین اندازه قانع باشیم.

وی با بیان اینکه نباید این جور باشد یک عده چون قرآن ‌خوان هستند وظیفه دارند ماه رمضان قرآن بخوانند، گفت: قرآن برای همه است و باید دستگاه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌ ای، آموزش و یادگیری قرآن را در جامعه جا بیاندازند چرا که برای فرد مسلمان نقص است که قرآن نیاموخته باشد.

نماینده مردم مازندران مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه همگان باید در مسیر آموختن قرآن باشد، یادآور شد: آموزش دیدن و آموزش دادن بسیار منزلت دارد.

آیت الله معلمی در پایان افزود: باید قرآن برای همه اقشار و سنین فراگیر شود و صدا و سیما می‌ تواند بانی شده و در این زمینه برنامه سازی کنند.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه ذات برگزاری این نشست‌ها قطعاً اثر گذار است، گفت: حلقه مفقوده در عمده فعالیت‌های رسانه ‌ای و فرهنگی، آموزه‌های قرآنی است که باید با دقت کار شود.

احد جاودانی افزود: باید با محوریت آموزه‌های دینی و قرآنی و زندگی ائمه ‌اطهار برنامه ‌ریزی کنیم تا موفقیت دنیا و آخرت را در پیش داشته باشیم.

وی تاکید کرد: به یک تعامل و همفکری نیاز داریم تا راه حل ارائه دهیم و هم مؤسسات قرآنی در اجرای سیاست‌های قرانی نظام و هم رسانه ها در انتشار و تولید گام بردارند.

برچسب‌ها