بجنورد- شهردار بجنورد گفت: قرار بر این است تا طی ۱۰ روز آینده مشکل پروژه سرمایه گذاری هماگ در این شهر حل شود.

مشکل پروژه سرمایه گذاری هماگ حل می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد، روح الله براتیان، با اشاره به اینکه از ابتدا سنگ بنای این پروژه سرمایه گذاری در این شهر اشتباه گذاشته شده بود، افزود: سرمایه گذار از یک شهر دیگر برای امر سرمایه گذاری به منظور ساخت مجتمع تجاری، گردشگری به بجنورد دعوت شده اما برای اجرای پروژه زمین غیر که اوقافی بوده، واگذار شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در اجرای این پروژه دو مشکل اساسی وجود دارد، ادامه داد: برای اجرای بخش تجاری این پروژه زمین مهمانسرا به سرمایه گذار واگذار شد که در گذشته پیمانکاری که این زمین دست وی بود به تامین اجتماعی بدهی داشت و شهرداری بجنورد این بدهی را پرداخت کرد.

براتیان اظهار کرد: اما از آنجاییکه شهرداری بجنورد نیز به اداره کل تامین اجتماعی استان بدهکار است، این اداره کل زمین را توقیف و آزاد کردن زمین را منوط پرداخت بدهی ها کرده است.

وی با اشاره به اینکه پنج دانگ از بخش تجاری باید به نام سرمایه گذار شود، گفت: هم اکنون دو دانگ آماده انتقال سند است که با حل این موضوع امر انتقال صورت می گیرد و از طرف دیگر پیگیری ها برای انتقال دو دانگ دیگر نیز در دست اقدام است.

این مقام مسئول افزود: برای بخش هتل نیز دو مشکل دیگر وجود دارد که یکی از آن ها این است که هنوز اوقاف زمین معوض را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بابت زمینی که گرفته است، اعطا نکرده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر زمین ۱۰۰۰ متری از زمین هتل که متعلق به اوقاف بوده و به بخش تجاری الحاق شده است باید تغییرکاربری یابد که در دست اقدام است.

شهردار بجنورد اظهار کرد: برای حل مشکلات این پروژه سرمایه گذاری طی هفته گذشته جلسه ای با معاون اقتصادی و سرمایه گذاری استاندار، شهرداری، اوقاف و سرمایه گذار برگزار شد و قرار بر این شد تا کارگروهی در خصوص این مشکلات ایجاد و این موانع هرچه سریع تر حل شود.

به گفته وی از سوی دیگر استاندار خراسان شمالی به منظور حل مشکلات موجود و بازدید از پروژه در محل پروژه حاضر شد.

برچسب‌ها