همدان - مدیر امور فرهنگی کمیته امداد همدان از اعزام یک‌هزار و ۳۰۰ مددجو به مشهد مقدس خبر داد و گفت: علاوه بر این ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان با کمک خیرین و نیکوکاران به پابوسی امام رضا(ع) مشرف می‌شوند.

اعزام ۱۳۰۰ مددجو از همدان به مشهد مقدس

به گزارش قدس آنلاین علی‌اکبر مرادی با بیان اینکه اردوگاه فجر همدان امسال میزبان مددجویان کمیته امداد هفت استان مختلف است، اظهار کرد: یک‌هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد از استان‌های مرکزی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری و تهران در کلاس‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی اردوگاه فجر همدان شرکت می‌کنند.

وی افزود: اردوهای آموزشی، فرهنگی برون‌استانی و درون‌استانی، اعزام به اردوهای زیارتی، برگزاری دوره‌های آموزش خانواده، طرح فلاح، آسیب‌شناسی و برگزاری مسابقات قرآن و سرود در بین مددجویان، برپایی کانون‌های تابستانی و برگزاری همایش‌های مختلف برای مددجویان از برنامه‌های مهم حوزه فرهنگی کمیته امداد استان همدان در سال جاری است.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان همدان با اشاره به برگزاری کلاس‌های متنوع اعتقادی، تقویت باورهای دینی، روخوانی و تجوید قرآن، کلاس‌های هنری، ورزشی، فنی و حرفه‌ای برای خانواده‌های زیرپوشش گفت: امسال کمیته امداد استان یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان را به مشهد مقدس اعزام می‌کند که علاوه بر این ۲ هزار و ۲۰۰ نفر با کمک خیرین در قالب طرح شوق زیارت به پابوسی امام رضا(ع) اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال نیز ۷ هزار و ۲۰۰ نفر قرار است به اردوهای آموزشی اعزام شوند و در برنامه‌های مختلف کمیته امداد شرکت کنند.

مرادی با بیان اینکه سال گذشته ۲۴۰ نفر از مددجویان زیرپوشش در قالب ۶ کاروان به زیارت  ائمه(ع) به شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین اعزام‌ شده‌اند، گفت: برای اعزام این مددجویان ۲۸۸ میلیون تومان پرداخت‌ شده است.

وی با اشاره به شرکت ۴۱۰ نفر از مددجویان همدانی در پیاده‌روی اربعین و پرداخت هزینه ۳۴۰ هزار تومان در این زمینه یادآور شد: سال گذشته ۲ هزار و ۷۱۶ نفر از مددجویان نیز در قالب شوق زیارت مشهد مقدس، قم و جمکران اعزام شده‌اند که  برای هر نفر ۲۳۰ هزار تومان از منابع کمیته امداد و کمک‌های خیران پرداخت ‌شده است.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد  همدان با بیان اینکه مددجویان در سفرهای زیارتی می‌توانند از دوره‌های تبین احکام اسلامی، تقویت بنیه اعتقادی و تثبیت ارزش‌های اسلامی، ارتقای سطح آشنایی با مسائل فقهی، مدیریت خانواده و تربیت فرزند صالح بهره‌مند شوند، گفت: امکاناتی مانند اسکان در زائرسراهای مناسب، استفاده از غذای تبرک آستان قدس رضوی، بسته‌های فرهنگی، وسایل نقلیه مناسب و شرکت در کلاس‌های آموزشی با اساتید مجرب در دسترس مددجویان در این سفرهای زیارتی است.

وی در خصوص هدف از سفرهای زیارتی برای مددجویان کمیته امداد نیز اضافه کرد: آشنایی با شعائر اسلامی، بهره‌گیری از الطاف خاصه زیارت اماکن مذهبی، تقویت باورهای دینی و آشنایی با سیره عملی امامان معصوم(ع) می‌تواند زمینه و اهداف این سفرها برای مددجویان این نهاد باشد.

منبع فارس

برچسب‌ها