بشرویه- رئیس اداره ثبت احوال بشرویه تصریح کرد: تا پایان سال ۱۳۹۶ حدود ۸۳ درصد از جمعیت واجد شرایط شهرستان تحت پوشش کارت هوشمند ملی قرار گرفته اند.

۸۳درصد از جمعیت بشرویه  کارت ملی هوشمند دارند

به گزارش قدس آنلاین از بشرویه، جواد سردار ظهر امروز در نشست  شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان بشرویه که در محل فرمانداری بشرویه برگزار شد با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال کشور تنها نهادی است که با در اختیار داشتن اسناد تمام اتباع ایرانی وظیفه حراست از مرزهای هویتی و تابعیت ایرانیان مقیم داخل و خارج از کشور را دارد بیان کرد: امروزه با پوشش کامل وقایع حیاتی و راه اندازی سامانه انفورماتیکی شاهد ارائه دقیق انواع آمارهای انسانی و همچنین برنامه ریزی دقیق در دستگاههای اجرایی کشور هستیم.

 وی افزود: ضرورت اخذ کارت هوشمند ملی که به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک شناخته شده و موجب تسهیل در امور و انجام خدمات سریع و دقیق ‌های دولتی را فراهم می‌آورد و یکی از پیش‌نیازهای حذف کاغذ در مکاتبات اداری است و دولت در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است.

رئیس ثبت احوال شهرستان بشرویه در ادامه با ارائه گزارشی در خصوص فراوانی نامها در شهرستان بشرویه بیان کرد:گرایش مردم این شهرستان به انتخاب نام های مذهبی برای فرزندان خود نشان دهنده عشق و علاقه آنان به اهل بیت عصمت و طهارت است بطوریکه در سال ۱۳۹۶ فراوانی نام انتخاب شده در گروه سنی پسران:ابو الفضل، امیر عباس، علی اصغر ، امیر علی، امیر محمد، علی و در گروه دختران: فاطمه ،زهراء ،فاطمه زهرا، ریحانه، رقیه و زینب است.

سردار همچنین در خصوص وقایع ولادت در این شهرستان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ تعداد ۵۳۹ واقعه ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی۳/۲درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در سال ۹۶ تعداد ۵۳۱ مورد تک زایی و ۴ مورد دو قلو زایی ثبت گردیده است، نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در این مدت برابر ۱۰۶ است (یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر حدود ۱۰۶  واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.)  و در سال ۱۳۹۶ بیشترین فرزند آوری در گروه سنی مادران ۲۹-۲۵ ساله با رقم ۶/۳۰ درصد( ۱۶۵ مورد) بوده و بعد از آن مادران واقع در گروه سنی ۳۴-۳۰ ساله با رقم ۲۶درصد (۱۴۰ مورد) قرار دارند.

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه همچنین با اشاره به وضعیت واقعه وفات در بشرویه گفت: در سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۲۸ واقعه وفات به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ و ۶ دهم  درصد افزایش داشته است. در این بازه زمانی در مقابل هر ۱۰۰ مورد فوت ثبت شده زنان تعداد ۱۲۹ مورد فوت مردان به ثبت رسیده است. بیشترین فوت ثبت شده مربوط به گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر با ۸۰ واقعه که حدود ۶۲ و ۵ دهم درصد از کل فوت شدگان جاری را تشکیل می دهد.

سردار در خصوص تعویض شناسنامه مکانیزه هم بیان کرد: در سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۰۹۷ فقره شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال در شهرستان صادر شده به طوری که از ابتدای شروع طرح (تیر ماه سال ۱۳۸۹ )تا پایان سال ۹۶ تعداد ۷۳۶۸ جلد شناسنامه در بشرویه صادر که حدود ۹۱ درصد از کل شناسنامه های صادر شده در استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حوزه صدور کارت هوشمند ملی اقدامات خوبی انجام شده به نحوی که از ابتدای شروع طرح کارت هوشمند ملی در این شهرستان تعداد ۱۶۴۹۴ فقره در خواست کارت هوشمند ملی از متقاضیان اخذ و از این تعداد ۱۳۴۵۰ مورد کارت هوشمند ملی صادر و تعداد ۱۲۸۳۰ نفره تحویل متقاضیان شده است.

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه تصریح کرد: تا پایان سال ۱۳۹۶ حدود ۸۳ درصد از جمعیت واجد شرایط شهرستان تحت پوشش کارت هوشمند ملی قرار گرفته اند.

سردار با تاکید بر همکاری سایر ادارات افزود: در سال ۹۶ کلیه ولادت ها فوت های ثبت شده در شهرستان ۱۰۰درصد در مهلت قانونی و به استناد گواهی ولادت بیمارستان،پزشک و ماما به ثبت رسیده است این ارقام می تواند موید این نکته باشد که همکاری و تعامل دیگر دستگاه ها از جمله واحدهای بهداشتی و درمانی، پزشکی قانونی و شهرداری ها با اداره ثبت احوال می تواند در بهبود وضعیت ثبت وقایع حیاتی کمک موثری نمایند.

برچسب‌ها