شیراز- رئیس اداره فرهنگی، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای شعار «حمایت از تولید ملی» طرح "فارس مهارت" با شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» در اوقات فراغت تابستان اجرا می‌شود.

طرح "فارس مهارت" در اوقات فراغت تابستان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جعفر صادقی، با بیان اینکه امسال برای فعالیت‌های تابستانه و اوقات فراغت دانش‌آموزان دو محور تعریف شده است، اظهار داشت: یکی از محورها براساس شعار «حمایت از تولید ملی» تعریف شده است که تحت عنوان طرح "فارس مهارت" با شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح "فارس مهارت" کار مشترک اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش استان فارس است، افزود: در قالب این طرح دانش‌آموزان می‌توانند به صورت رایگان در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای و در۴۰۰ مرکز دائمی اوقات فراغت آموزش و پرورش که شامل کانون‌ها، دارالقرآن‌ها، ورزشگاه‌ها، پژوهش‌سراها، کتابخانه‌ها و غیره است مهارت‌های مختلف را آموزش ببینند و مدرک بین‌المللی دریافت کنند.

رئیس اداره فرهنگی، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه طرح "فارس مهارت" به صورت آزمایشی در تابستان اجرا می‌شود و در طول سال تحصیلی ۹۸_۹۷ در بستر مدارس ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که حدود ۸ هزار دانش‌آموز به صورت رایگان در قالب این طرح به صورت رایگان آموزش ببینند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از دو برابر این تعداد نیز با دریافت تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی در مراکز غیردولتی فنی و حرفه‌ای و مراکزی از آموزش و پرورش که اعزام مربی از مراکز غیردولتی فنی و حرفه‌ای دارند آموزش ببینند.

صادقی با بیان اینکه بقیه فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان با تاکید بیشتر و اطلاع‌رسانی بهتر در حال انجام و خیلی از مقدمات آن در اردیبهشت ماه انجام شده است، گفت: به جز ۴۰۰ مرکز دائم اوقات فراغت که در طول سال فعالیت دارند تعدادی مرکز موقت اوقات فراغت نیز در ایام تابستان در مدارس دولتی و غیردولتی راه‌اندازی می‌شود.

اجرای طرح "مزرعه دانابی" در ایام تابستان

رئیس اداره فرهنگی، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: در طول سال تحصیلی یک کار مشترک با شرکت آب منطقه‌ای در مدارس فارس تحت عنوان طرح "داناب" اجرا شد که دبیران علوم در این طرح مشارکت داشتند و در زمینه کمبود آب آموزش‌هایی به دانش‌آموزان داده شده است که جشنواره پایانی آن اوایل تیرماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح "داناب" با یک طرح دیگر تحت عنوان "مزرعه دانابی" در اوقات فراغت تابستان تکمیل می‌شود که دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان روستایی می‌توانند در متراژ ۱۰۰ متر مربع محصولات کم‌آب را کشت کنند و با شیوه‌های نوین و ابداعی این محصولات را تولید کنند، افزود: همه دانش‌آموزانی که در این طرح شرکت کنند موردتقدیر قرار می‌گیرند ولی برترین ایده‌ها به صورت ویژه مورد تقدیر واقع می‌شوند.

صادقی بیان کرد: با توافقی که با مراکز فنی و حرفه‌ای انجام شده است در مراکزی که زمین و آب برای کشت محصولات وجود دارد دانش‌آموزان می‌توانند طرح "مزرعه دانابی" را اجرا کنند و علاوه بر آن در بخشنامه این طرح آمده است که اردوگاه‌های آموزش و پرورش نیز می‌تواند برای اجرای این طرح در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی در کنار اجرای دو طرح " فارس مهارت" و "مزرعه دانابی"، دانش‌آموزان به مسابقات کشوری اعم از ورزشی، قرآنی، فرهنگی، هنری و علمی اعزام می‌شوند و اعزام به اردوهای ملی مثل اردوی علوی، اردوی زیارت اولی‌ها و اردوی دانش‌آموزان مرزی با توجه به سهمیه‌ای که کشور مشخص کرده است اعزام می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگی، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه ثبت‌نام طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در مراکز دائمی اوقات فراغت آغاز شده است و دانش‌آموزان تا ۱۰ تیرماه برای ثبت‌نام در این طرح مهلت دارند، گفت: از هفته اول یا دوم تیرماه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان آغاز خواهد شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها