ساری- مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران از فرسودکی ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در مازندران خبر داد.

فرسودگی ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه آب در مازندران / عقب ماندگی مازندران در طرح های فاضلاب

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ذبیح الله ذاکری بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: برای بازسازی شبکه های فرسوده، ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه میزان هدررفت فیزیکی آب در مازندران ۱۶ درصد و برابر با میانگین کشور است، اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه این رقم باید به ۶ درصد برسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: بر اساس برنامه، به سمت آبرسانی از طریق آب های سطحی می رویم و در حال حاضر بخش اعظم آب شرب مشترکین شهرهایی ساری، بابل و رامسر از طریق سدها تامین می شود.

آب های زیرزمینی شور می شود

ذاکری با اعلام اینکه آب های زیرزمین به سمت شوری می رود، یادآور شد: اسفندماه گذشته و با صرف ۵ میلیارد تومان اعتبار، آب شیرین کن شهر گلوگاه به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه هزینه های تولید و تامین آب بالاست، تاکید کرد: مردم باید دست به دست هم دهند تا با مدیریت مصرف، کمبود آب مرتفع شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اینکه میزان برخورداری مردم استان از فاضلاب شهری، ۱۳ درصد است، اضافه کرد: میانگین کشور در زمینه برخورداری از طرح های فاضلاب ۴۳ درصد است که در این زمینه عقب ماندگی داریم.

۵ شهر از سیستم فاضلاب برخوردار می شوند

ذاکری خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته، ۲۸۰ میلیون یورو تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرح های فاضلاب در شهرهای قائم شهر، آمل، محمودآباد، رامسر و تنکابن درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح های فاضلاب در این شهرها، میزان جمعیت برخوردار از طرح های فاضلاب به ۲۵ درصد می رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه از ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته تنها ۵۵درصد تخصیص یافت از بدهی ۴۰ میلیارد تومانی شرکت به پیمانکاران خبر داد.

برچسب‌ها