همدان - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از برگزاری ۵ هزار نفرساعت کارگاه آموزشی برای مربیان پیش دبستانی استان در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ خبر داد.

مربیان پیش‌دبستانی همدان ۵ هزار نفرساعت آموزش دیدند

به گزارش قدس آنلاین ،محمد پورداوود با بیان اینکه غنی‌سازی آموزش‌های پیش از دبستان به عنوان پیش‌نیاز ورود کودکان به مدرسه، بسیار مهم و ضروری است، اظهار کرد: سال‌های اولیه زندگی به عنوان پایه و اساس تحول در سال‌های بعدی افراد به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش پیش‌دبستانی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی تأثیرگذار است، افزود: بیش از ۵ هزار مربی پیش‌دبستانی زیر پوشش کارگاه‌های آموزشی قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تا چند سال پیش دوره پیش‌دبستانی اجباری نبود و کودکان در هفت سالگی وارد دبستان می‌شدند که هم والدین و هم کودکان در بدو ورود به دبستان دچار مشکلات زیادی بودند، گفت: خوشبختانه پررنگ شدن نقش مراکز پیش‌دبستانی و آموزش مفاهیم و محتوای آنچه در این دوره به کودک آموزش داده می‌شود مشکلات را کمتر کرده است.

وی با اشاره به اینکه گذراندن دوره پیش‌دبستانی، کودک را آماده برقراری روابط با دیگر همسالان و مربیان کرده و زمینه یادگیری جدی در او به وجود می‌آورد، تصریح کرد: امروزه آموزش‌های پیش‌دبستانی برای سنین حدود ۶ سال لازم و ضروری است.

پورداوود با بیان اینکه خوشبختانه آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی به اهمیت دوره پیش‌دبستانی پی برده و آموزش‌هایی را برای این سنین در نظر گرفتند، عنوان کرد: به همین دلیل است که تا حدودی حضور کودکان را در مقطع پیش دبستانی اجباری است و لازم است کودکان قبل از ورود به کلاس اول مهارت‌هایی را کسب کنند.

وی با بیان اینکه لازم نیست بچه‌ها خواندن و نوشتن را پیش از مدرسه یاد بگیرند چون معمولا این خواندن و نوشتن بیشتر از اینکه اعتماد به نفس بچه‌ها را بالا ببرد، باعث غرور و ایجاد اعتماد به نفس کاذب در آنها و حتی والدین می‌شود، خاطرنشان کرد: این کار انگیزه لازم را برای یادگیری در کودکان از بین می‌برد.

منبع فارس

برچسب‌ها