۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 605476

آیا در این سرزمین که خون ده‌ها هزار نفر برای اعتلای شعار عدالت بر زمین ریخته است، چنین هزار توهای فسادی وجود دارد؟ چرا اسامی آن 90 نماینده مجلس اعلام نمی‌شود؟

یکی دو روز گذشته، مسئولان بانک مرکزی نامه نگاری‌هایی کرده‌اند خطاب به مسئولان دیگری در مملکت. در این نامه‌ها از هجمه به این مرکز اقتصادی گلایه شده و اما در حواشی، نکاتی آمده که هر مخاطبی را حیران می‌کند. مثلاً این بخش در یکی از نامه‌ها؛ «بانک مرکزی در برابر مؤسسه‌ای که با استفاده از رانت‌های مختلف و به پشتوانه تسهیلات اعطایی و پرداخت حق الزحمه و حق المشاوره به برخی از افراد ذی نفوذ و صاحب منصب با استخدام فرزندان و نزدیکانشان که جنابعالی در جریان کامل جزئیات آن قرار دارید و آنچنان قدرتی برای خود متصور بود که حتی مدیرعامل آن در محاکم قضایی نیز حاضر نمی‌شد، چه کاری می‌توانست انجام دهد که قصور داشته است؟»
باری در این بخش مراد از مؤسسه، تعاونی غیرمجاز «ثامن الحجج» و فرد مورد خطاب جناب دکتر «احمد توکلی» است. در بخشی دیگر از نامه دبیرکل بانک مرکزی، او بی‌توجهی آقای توکلی نسبت به «عملکرد نهادها و ارگان‌هایی که بانک مرکزی را در راه مبارزه اساسی با فساد تنها گذاشتند»، «تهیه طومار توسط 90 نماینده مجلس در حمایت از تعاونی متخلف» و... گلایه کرده و در پایان از ایشان خواهش می‌کند تمهیدی بیندیشد تا قوانین به گونه‌ای تدوین شود که هرگز، فردی با داشتن سابقه تاراج 12 هزار میلیارد تومان از دسترنج مردم و بیش از یک میلیون سپرده‌گذار، به واسطه ارتباطات آشکار و پنهان خود نتواند آزادانه بگردد و ضمن مکاتبه با بالاترین مقامات مملکتی و مظلوم نمایی دروغین، وضعیت را به گونه‌ای جلوه دهند که بانک مرکزی در جایگاه متهم قرار گیرد.
پنج سال پیش آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران هشدار داد که «رشوه خواری و رباخواری به صورت علنی و غیرعلنی در جامعه بیداد می‌کند.» شاید اگر آن هشدارها جدی گرفته می‌شد، امروز سیستم بانکی ما به چنین برهوتی نمی‌رسید. حالا من به عنوان مخاطب عام منتظر پاسخ مقامات مربوطه به این دو نامه حیرت آورم. آیا در این سرزمین که خون ده‌ها هزار نفر برای اعتلای شعار عدالت بر زمین ریخته است، چنین هزار توهای فسادی وجود دارد؟ چرا اسامی آن 90 نماینده مجلس اعلام نمی‌شود؟ مراد از این افراد ذی نفوذ و صاحب منصب چه کسانی هستند؟
باری مبارزه با فساد باید تنها معبری باشد که در آن به چپ و راست رحم نکنیم. تنها جبهه‌ای که اگر اندکی در آن مماشات شود، فردا گندش سراپای این سرزمین را خواهد گرفت. این نامه‌ها اشارات تلخ و تکان دهنده‌ای دارند و لازم است مقامات و مراکز مسئول و ذی نفع و مورد خطاب به مسائل مطرح شده پاسخ دهند و مردم را روشن  کنند... باری گذشته از تمام آنچه آمد، چه خوب است آستان قدس به عنوان پرچمدار حریم هشتمین خورشید، از هر شیادی که پشت این نام مقدس و بزرگ، دست به شیادی زده، نخستین شکایت را طرح کند تا عبرتی باشد برای سارقان ایمان و اعتقاد مردم... و در پایان باز اظهار امیدواری می‌کنم که این نامه‌ها نظیر بسیاری از مکاتبات مشابه در این ملک، بی‌پاسخ نمانند، لااقل از سوی جناب دکتر توکلی و سازمان دیده‌بان شفافیت ایشان. ان‌شاءالله.

برچسب‌ها