ایرانشهر- فرماندار ایرانشهر گفت: ایرانشهر با ۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی وباغی ، قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان است.

ایرانشهر، قطب کشاورزی و دامداری سیستان و بلوچستان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نبی بخش داودی فرماندار ایرانشهر از مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر  بازدید کرد.

 وی افزود : شهرستان ایرانشهر به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی محسوب می شود که از جایگاه مناسبی در استان برخوردار است.

 فرماندار ایرانشهر گفت: در بخش کشاورزی این شهرستان سرآمد محصولات تولیدی است که برداشت سالیانه ۱۰۰هزار تن صیفی جات، ۴۰ هزار تن گندم ، ۷۰۰ هزار تن یونجه ، هفت هزار تن ذرت دانه ایی و۷۰ هزار تن ذرت علوفه ایی ، برداشت حدودا سالی ۵۰ هزار تن ارقام مختلف خرما ،برداشت بیش از ۱۱ هزار تن خیار ، ۲ تا ۳ هزار تن گوجه ، برداشت ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تن هندوانه و ۱۵ هزار تن خربزه ، برداشت سالی ۲۰ هزار تن پیاز و بیش از ۷۰۰ تن مرکبات  و پرورش سالیانه ۲۰۰ تن ماهی از جمله قابلیتهای این شهرستان است.

وی افزود: شهرستان ایرانشهر دارای ۳۰ هزار اراضی باغی و کشاورزی است که بیش از ۱۷ هزار بهره بردار در آن مشغول به کار هستند.

 داوودی بر استفاده بهینه از منابع آبی تاکید کرد و اظهار داشت :با توجه به پرداخت ۸۵ درصد هزینه‌های اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار باید کشاورزان نسبت به تجهیز اراضی کشاورزی خود به آبیاری نوین اقدام کنند.

 فرماندار ایرانشهر گفت :باید بخش خصوصی نیز نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی وصنایع تبدیلی باتوجه به ظرفیت شهرستان در بخش کشاورزی تشویق شوند. 

داوودی افزود: با برنامه ریزی صحیح می‌توان در بخش کشاورزی زمینه اشتغال تعداد زیادی از مردم را فراهم کرد  و قابل ذکر است دولت هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان در بخش کشاورزی ندارد.

فرماندار شهرستان ایرانشهر گفت: در این شهرستان سی هزار راس دام سنگین و دویست هزار راس دام سبک وجود دارد و همچنین سالیانه در این شهرستان هفت هزار تن گوشت سفید تولید می شود که ایرانشهر را به قطب دامداری جنوب استان تبدیل کرده است.

برچسب‌ها