شاخص کل بورس تهران توانست ۶ رقمی شود و رکورد جدیدی را در تاریخ خود به ثبت برساند و با رشد ۲۷۱۹ واحدی جهشی کم‌سابقه در بورس را به نمایش بگذارد.

رکورد تاریخی بورس؛ شاخص برای اولین بار شش رقمی شد

به گزارش قدس آنلاین، مطابق انتظارات، هجمه تقاضا در پیش‌گشایش بازار منجر به شروع جهشی معاملات این هفته شد. به این ترتیب در آخرین هفته بهار، شاخص کل بورس تهران توانست ۶ رقمی شود و رکورد جدیدی را در تاریخ خود به ثبت برساند. بنابراین، با رشد ۲۶۸۷ واحدی نماگر بورس با بیشترین اثرگذاری نمادهای فولاد، فارس، کگل، جم و فخوز شاهد فتح قله ۱۰۱ هزار واحدی بودیم.

گفتنی است؛ از ابتدای سال تا کنون در مدت ۵۱ روز معاملاتی، تعداد ۴۹میلیارد و ۶۲۶میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش ۱۳۲هزار و ۶۸میلیارد ریال در ۲ میلیون و ۷۷۱هزار و ۱۵۸دفعه مورد معامله قرار گرفته است.

معاملات پیش‌گشایش امروز بورس تهران با اشتیاق قابل توجه خریداران همراه بود. به طوریکه  تا ساعت ۸:۴۵ صبح ارزش صف خرید معاملاتی در بورس و فرابورس به بیش از ۲۱۳ میلیارد تومان رسید. بیش از ۱۰۰ نماد بورسی و فرابورسی با صف خرید مواجه بودند. در این میان نمادهای فولاد، فاسمین، ذوب در صدر نمادهای با بیشترین صف خرید همراه بودند. این موضوع آغاز دلنشین و فتح قله ۱۰۰ هزار واحدی را در معاملات امروز نوید می‌داد. امری که خیلی زود محقق شد و بورس توانست در کانال ۱۰۰ هزار واحدی نیز یک پله دیگر افزایش یافت.

در حالی که کمتر از یک ساعت و نیم از شروع بازار گذشته، ارزش معاملات به بیش از دویست و پنجاه میلیارد تومان رسیده است. امری که نشان‌دهنده عطش نقدینگی برای ورود به بورس است. صف‌های سنگین خرید در شرایط کنونی می‌تواند با فشار سنگین عرضه مواجه شوند، هرچند هنوز کفه ترازو به نفع خریداران سنگینی می‌کند. با این وجود در صورت افزایش عرضه در ادامه معاملات، ممکن است ریزش صف‌ها فرصت‌های خریدی برای معامله‌گران ایجاد کند. بنابراین، با ریسک‌پذیری مناسب در حین معاملات فرصت‌هایی برای خرید ایجاد شوند که سهامداران ریسک‌پذیر می‌توانند از آن استفاده کنند.

بررسی های انجام شده بر معاملات بازار سهام از ابتدای سال نشان می‌دهد بورس در این مدت  به ترتیب ۳۰میلیارد و ۱۵۸میلیون سهم به ارزش ۵۸هزار و ۹۵۹میلیارد ریال در یک میلیون و ۱۸۱هزار و ۳۷۵نوبت در بازار اول؛ ۱۸میلیارد و ۶۱۴میلیون سهم به ارزش ۴۱هزار و ۹۴۵میلیارد ریال در یک میلیون و ۵۴۱هزار و ۹۹۶نوبت در بازار دوم؛ ۲۳میلیون سهم به ارزش ۲۲هزار و ۶۷۱میلیارد ریال در ۷۲۲۹نوبت در بازار بدهی؛ ۲۰۰هزار سهم به ارزش ۱۲میلیارد ریال در ۴۵۷نوبت در بازار مشتقه و ۸۳۰میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۸هزار و ۴۸۱میلیارد ریال در ۴۰هزار و ۱۰۱ معامله تفکیک شده است.

شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از عدد۹۶هزار و ۲۸۹ واحد آغاز کرده است تا کنون به رقم ۱۰۱ هزار و ۸۶۶ واحد رسید که حکایت از ثبت رشد ۲۷۱۹ واحدی دارد. بنابراین فاصله اندکی تا یک کانال‌شکنی جدید باقی مانده است.

منبع: اقتصاد نیوز

برچسب‌ها