همدان - رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی شهر همدان بر تسریع در ساماندهی روز بازارها و احداث بازارچه های محلی تاکید کرد.

تسریع در ساماندهی روز بازارها و احداث بازارچه های محلی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل وترافیک شورا احداث بازارچه های محلی و روز بازارها در کاهش ترافیک از مرکز شهر بسیار تاثیرگذار است.

گردان با اشاره به مصوبه ساماندهی روز بازارها اظهار کرد: علی رغم این در وضعیت کاری و روند فروش روزبازارها تغییراتی دیده نمی شود و می طلبد طرح و برنامه جدیدی برای ساماندهی این بازارها داشته باشیم.

وی ایجاد خدمات رفاهی در روزبازارها را ضروری دانست و گفت: به لحاظ وضعیت بهداشتی باید خدمات لازم از جمله سرویس های بهداشتی در روز بازارها ایجاد شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اظهار کرد: برای بعضی از مصوباتی که زمانبندی داده شده متاسفانه نتیجه آن به شورا ارائه نشده و لازم است کمیسیون نظارت شورا پیگیر این موارد باشد.

رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای شهر همدان نیز گفت: لازم است دست فروشان شهر ساماندهی شده و از پراکندگی خارج شود و در این راستا تثبیت بازار روزها باید انجام شود که لازمه آن ایجاد چندین بازار روز در نقاط مختلف شهر است.

سید مسعود عسگریان اضافه کرد: بازار روزها در حال حاضر مشکل سرویس بهداشتی مواجه هستند و باید تا زمان نهایی شدن تثبیت این بازارها، برای کوتاه مدت از سرویس های سیار استفاده شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری شورای شهر همدان هم به پروژه میدان بار جدید اشاره کرد و افزود: لازم است برنامه زمانبندی درستی برای سرمایه گذار پروژه و شهرداری صورت پذیرد و شهرداری نیز به تعهدات خود عمل کند.

نرگس نوراله زاده بر تعیین تکلیف مکان میدان بار کنونی تاکید کرد و عزم جدی شهرداری در این زمینه را باعث دلگرمی کسبه میدان بار دانست و افزود: وضعیت پیش فروش غرفه های میدان بار جدید مشخص شود تا کسبه بتوانند در این زمینه اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان هم دو مقوله قاچاق کالا و خروج ارز از کشور را عامل آسیب جدی بر اقتصاد کشور دانست و گفت: می توان به عنوان سیاست اصلی برای نگه داشتن نقدینگی در استان و شهر ، ساماندهی فروشگاه ها و تنظیم بازار و یکسان سازی نرخ ها را مشخص کرد.

اکبر کاوسی امید با انتقاد از اینکه پس از گذشت حدود 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته ایم قیمت ها را یکسان سازی کنیم، افزود: فروشگاه های شهروند باید در شهر  راه اندازی شده و قیمت کالاها یکسان سازی شود.

کاوسی امید تاکید کرد:ضروری است نظارت ویژه ای بر کالاها و بازارچه های محلی و دست فروشان انجام شود، همچنین فرصتی را برای فروش تنها کالاهای ایرانی داده شود.

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی ضمن ارائه گزارش عملکرد این سازمان، از احداث بازارچه های محلی خبر داد و گفت: با همکاری فرمانداری همدان قرار شده 20 درصد بازارچه ها در اختیار مشاغل خانگی قرار گیرد.

معراج عاشورلو از ساماندهی روزبازارها تا سه ماه آینده خبر داد و یادآور شد: پیگیر ساخت دکه های مطبوعاتی با طرح جدید و متناسب با طراحی شهری در دست اقدام داریم .

عاشورلو با اشاره به اینکه کمیته ای برای برخورد با عرضه کالاهای قاچاق تشکیل خواهیم داد، افزود: همچنین بازار پرندگان بزودی کلنگ زنی خواهد شد.

وی اضافه کرد: نظارت ویژه ای بر روزبازارها و بازارچه های محلی خواهیم داشت و در بازارچه ها یکسان سازی قیمت ها بویژه میوه و تره بار در دستور کار ما قرار گرفته است.

برچسب‌ها