سراوان- امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان گفت: با وجود منابع غنی در استان پهناور سیستان و بلوچستان مردم این استان در تنگنا و سختی بسر می برند و مسوولان بجای فراهم کردن زمینه کار و اشتغال برای مردم بیکار ؛ تجارت مرزی را سد معبر کرده و به خواسته های مرزنشینان که با تمام وجود خود در سخت‌ترین شرایط حافظ و نگهبان مرزهای شرقی کشور خود هستند توجهی نمی‌شود.

با وجود منابع غنی، فقر  در استان سیستان و بلوچستان بیداد می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مولانا سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان با اشاره به تنگناهای معیشتی و گلایه مردم از این وضعیت، بی توجهی به خواسته مرزنشینان در استفاده از ظرفیتها و تجارت مرزی برای امرار معاش و مسدود بودن مرز را مورد انتقاد قرار داد و آن را موجب افزایش فقر و ناهنجاریها بیان کرد.

وی افزود: چهار سال از دوره قبل دولت در گفتار درمانی و دادن وعده های مکرر بی حاصل گذشت و در دوره کنونی نیز علی رغم وعده های زیاد اما همچنان با عملکرد ضعیف دستگاه‌های دولتی نه تنها وعده ای عملی نشده بلکه بر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اضافه گردیده است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان تصریح کرد: مردم اگرچه نظام خود را دوست دارند و نمی خواهند بر اقتدار آن خدشه وارد شود اما از عملکرد ضعیف برخی مسئولان هرگز راضی نیستند از آنجا که  بجای فراهم کردن زمینه کار و اشتغال برای مردم بیکار ؛ تجارت مرزی را سد معبر کرده و به خواسته های مرزنشینان که با تمام وجود خود در سخت‌ترین شرایط حافظ و نگهبان مرزهای شرقی کشور خود هستند توجهی نمی‌شود  که در اثر آن امنیت اجتماعی و آرامش مردم خدشه دار می گردد و اعمال زشت و روشهای مجرمانه گسترده‌تر می‌شود.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی با بیان اینکه “تا وقتی که با علت مبارزه نشود مبارزه فقط با معلول دردی را دوا نمی‌کند بلکه هرج و مرج و نا امنی بیشتر را به بار می آورد” ، خاطرنشان ساخت: چرا با وجود منابع طبیعی و خدادادی و ظرفیت‌های اقتصادی ، فقر و فلاکت در استان سیستان و بلوچستان بیداد کند؟ چرا استفاده از مرزهای گسترده محل سکونت جهت تامین معاش وضروریات  زندگی مردم فراهم نمی شوند؟ ، مردم هر کشور از دولتمردان خود انتظار دارند که مردم را دریابند و به خواسته های آنان پاسخ مثبت دهند و خوشگذرانی خود را بر مردم که زندگی مشقت باری دارند؛ ترجیح ندهند.

عدم وحدت و بروز اختلافات با یکدیگر ؛ ضعف بزرگ مسلمانان است

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در بخشی از سخنان ؛ ” وحدت امت اسلامی از اولویات دین اسلام” بیان کرد و اظهار داشت:عدم وحدت و بروز اختلافات و دشمنی با یکدیگر ضعف بزرگی است که مسلمانان به آن گرفتارند ، امروز دشمنان جنگ‌ها و اختلافات را به سر زمین و خانه مسلمانان کشانده اند.

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پایه های وحدت امت اسلامی را بنا نمود و با تبعیض های قومی و طایفه ای مبارزه نمود ، پیروزی مسلمانان و گسترش اسلام در بهترین دوران تاریخ در پرتو وحدت و همبستگی در مقابل دشمنان بوده و در هر جای تاریخ می بینیم که اختلاف و چنددستگی بوده؛ شکست خورده اند.

وی با تاکید بر اینکه ” هر گاه مسلمانان خلق و خوی اسلامی و سیرت و سنت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را عملی سازند؛ هرگز با مشکلات امروزی مواجه نخواهد شد” ، افزود: مدارا و گذشت از مسائل جزئی و شخصی به خاطر مصالح امت می‌تواند وحدت اسلامی را تحقق بخشد ، آزاد نشدن فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی که در قلب جهان اسلام قرار دارد بر اثر تفرقه بین مسلمانان و ناتوان بودن در اراده و تصمیم یکپارچه است که امروزه نیز در بسیاری از کشورها مسلمانان مظلوم واقع شدند و اسلام مورد هجمه قرا می گیرند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم سراوان خاطرنشان ساخت: اگر متولیان امور مسلمین ؛ وظایف اصلی خود از جمله کم کردن فاصله ها و امر به معروف و نهی از منکر و خیرخواهی را ترک کنند ؛ غیرت ایمانی جامعه به ضعف و نابودی می رود و محیط اجتماعی برای شر و فساد سازگار می شود و ارزش های اخلاقی از بین می رود.

سرقت ، آدم ربایی و قتل از بزرگترین گناهانند

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در ادامه با اشاره به نا امنی های اخیر و بیان اینکه “سرقت ، آدم ربایی و قتل از بزرگترین گناهان به شمار می روند” گفت: بی حرمتی هیچ انسانی جایز نیست، خون و مال و آبرو و ناموس هر مسلمان بر مسلمان دیگر حرام است ، قتل هایی که صورت می‌گیرد و خانواده‌هایی را داغدار می کند  محکوم است ، اگر امروز کسی در مقابل اعمال خود پاسخگو نیست باید بداند در محکمه عدل الهی باید پاسخگو باشد.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان بر رفع آفت بیکاری و فراهم کردن امنیت پایدار، پیگیری روند کار بودجه اختصاص داده شده به سد ماشکید سراوان، استفاده از کارگران بومی در پروژه های دولتی و پرداخت کامل و به موقع حق و حقوق کارگران را که در خواست نموده اند؛ تاکید کرد.

برچسب‌ها