قزوین_دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: در بخش جرایم خشن استان قزوین کمترین آمار موجود را شامل می شود و نسبت به سال های قبل کاهش ۴ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

کاهش ۴ درصدی جرایم خشن در قزوین

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر روز دوشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی قزوین اظهار داشت: همراهی خوبی را از سوی اصحاب رسانه و بدون حاشیه را طی سال های گذشته تجربه کردیم و اگر اقدامات اصحاب رسانه نبود عملکرد دستگاه قضا ناگفته و ناموفق باقی می ماند. 

وی با بیان اینکه زندگی شهید بهشتی در دو مقوله عدالت و آزادی برجسته است که مورد توجه اسلام شناسان و امام بوده است، افزود: دشمنان، این شهید را در چهاردهم اسفندماه سال ۵۹  مورد اذیت قرار دادند که چرا عدالت را بر اساس منطق اسلامی بیان می کند و چرا منطق وی براساس منطق غرب نیست؟ شهید بهشتی زمانی دشمن را به زانو درآورد که منطقش برگرفته از منطق امام راحل بود و دشمنان با نامردی او را به شهادت رساندند و شهید راه عدالت است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: دوره ای که منافقین و سوسیالیست ها اتحاد خاصی را بر علیه این شهید شکل داده بودند و نگاه شهید بهشتی تبیین برگرفته از منطق قرآن و دیدگاه امام راحل بود که این امر موجب به شهادت رساندن این شهید بزرگوار شد.

صادقی نیارکی به آمار عملکرد یکساله اشاره کرد و گفت: استان قزوین در سال گذشته به نسبت سایر استانها، توفیقاتی را در بحث اقدامات پیشگیرانه اتخاذ کرد و سال ۹۶ سال انتخابات همراه با پرونده های انتخاباتی بود.

وی اضافه کرد: اغتشاشات سال ۹۶ را در استان قزوین تجربه کردیم که عامل اصلی آن دشمن بود و این موضوع در استان به خوبی کنترل شد و از شرایط به وجود آمده به نفع جمهوری توانستیم به خوبی خارج شویم و با کمترین آسیب ها موضوع را حل کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: در بخش جرایم خشن استان قزوین کمترین آمار موجود را شامل می شود و نسبت به سال های قبل کاهش ۴ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم؛ در بخش مواد مخدر کشفیات موجود نشان دهنده توفیقات استان است اما در شرایط کنونی که شاهد حضور استکبار در افغانستان و پاکستان و زمین های زیر کشت مواد مخدر هستیم توانستیم با کشف ۲ تن مواد افزایش ۳۰ درصدی کشفیات مواد مخدر را در استان داشته باشیم.

صادقی نیارکی مطرح کرد: در بحث تجاوز به عنف که یکی از موارد مهم تشکیلات قضایی است با کاهش ۸ درصدی و در مجموع سرقت ها کاهش ۸ درصدی داشته ایم؛ در مجموع تصادفات فوتی و خسارتی با ۸ درصد کاهش روبه رو بودیم که در مجموع سیمای جرایمی استان سیمای مناسبی است واما حتی وجود یک پرونده نیز زیاد است و با حمایتها و هدایت های رئیس کل دادگستری به رتبه های خوبی دست یافتیم اما این امر ما را راضی نمی کند و باید جامعه ای پاک فراهم کنیم و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: گرچه توانستیم در حوزه ضابطین اقداماتی را انجام دادیم اما به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تشریح کرد: پس از پیگیری های لازم، بیش از ۲۰ میلیارد تومان در آزاد راه هزینه شد و پنج پیمانکار برای ۸۰ کیلومتر آزاد راه در حال فعالیت می کنند و در روشنایی و آسفالت و نصب نیوجرسی پنج قرار داد رسمی بعد از ۲۰ سال برای بار اول در این عوارضی منعقد شد. 

صادقی نیارکی اضافه کرد: فعالیتی که پیگیری کردیم، مدیریت آزادراه به دولت تحویل داده شد و به دولت نامه ای جهت پیگیری امور نوشته شد و در نرخ گذاری جدید آزادراه ها از مسوولان این بخش گله مند هستیم. 

وی در نهایت تصریح کرد: کوتاهی مسوولان وقت و مسوولان این حوزه موجب به وجود آمدن این همه خسارت برای کشور شد.

گفتنی است در پایان این نشست جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد و خبرنگاران سوالهایی را برای مسوولان مربوطه مطرح کردند.

برچسب‌ها