بندرعباس ـ در نشست مشترک پارک علم و فناوری هرمزگان و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با استارتاپ های هرمزگان بر حل مشکلات استان تاکید شد.

استارتاپ ها در راستای حل مشکلات استان گام بردارند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری هرمزگان علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در نشست مشترک پارک علم و فناوری هرمزگان و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با استارتاپ های هرمزگان با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده برای گروه های استارتاپی اظهار داشت: پارک علم و فناوری هرمزگان از سال ۹۳ به طور جدی در حوزه گروه های استارتاپی ورود کرد تا بتواند نسبت به گسترش این نوع کسب و کارها قدم های لازم را بردارد.

وی با بیان اینکه توسعه گروه های استارتاپی با برگزاری رویدادهای مختلف از جمله استارتاپ ویکند از این مجموعه کلید خورد گفت: این اقدام باعث شد تا دیگر مجموعه ها از تجربیات پارک علم و فناوری در هرمزگان استفاده و نسبت به گسترش این نوع کسب و کارها گام بر دارند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با اشاره به همکاری پارک علم و فناوری و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در این حوزه افزود: همکاری مشترک این دو مجموعه از سال گذشته به طور رسمی آغاز شد و گام های موثری در این زمینه برداشته شده است که امیدواریم سرانجام خوبی در حوزه کسب و کارهای نوپا داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد، ورود حوزه ارتباطان استان به این حوزه بسیار مثبت بوده و زمینه توسعه این شرکت ها را تسریع می بخشد.

فتی گفت: پارک علم و فناوری هرمزگان هر گونه حمایتی که از این گروه ها در توان داشته باشد انجام می دهد و تلاش می کند تا استارتاپ های موفقی در استان هرمزگان شکل بگیرد.

رئیس پارک و علم و فناوری همچنین با بیان این که با تلاش عسکری زاده به عنوان نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان رشد خوبی در حوزه ict را شاهد هستیم، گفت : مفاهیم خلق ثروت در کسب و کار استارتاپی به معنی واقعی خود در بین فعالان این حوزه تعریف شده است و در خصوص کمبود نیروی متخصص مرکز نوآوری پارک علم و فناوری در سال جاری اقدام به تربیت متخصص از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی خواهد کرد.

دکتر  مهدی عسکری زاده مدیر ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان  نیز در این جلسه ضمن اشاره به این که امروز در کشورهای توسعه یافته دنیا، یکی از بیشترین درآمدها و ارزش افزوده مربوط به بخش خدمات بویژه در بخش فناوری اطلاعات است گفت: زیرساخت و نیروی انسانی توانمند، در استان هرمزگان وجود دارد و برای خلق ثروت در این حوزه ‌لازم است که اتصال به بازارهای فناوری اطلاعات برقرار شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان در این خصوص افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با کمک به  تسهیل فرایند خلق ثروت در حوزه فاوا به دنبال آن است که استان سهم مناسب از بازار ict‌ کشور را کسب کند.

وی اولویت خلق ثروت از تولید محتوا با توجه به پتانسیل گردشگری و آبزیان دریایی به دلیل وجود خلیج فارس و جزایر متعدد در استان بسیار حائز اهمیت عنوان و تصریح نمود : باید با ورود ict به تمامی این بخشها و بهره گیری از فناوری اطلاعات به عنوان یک مزیت بزرگ در این حوزه ها استفاده و باعث خلق ثروت، شکوفایی و اقتصادی سبز در استان باشیم.

عسکری زاده فناوری اطلاعات باعث کاهش هزینه ها، افزایش رفاه و بهره وری و موتور ایجاد اشتغال بوده و می توانیم با استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت شاهد رشد و توسعه در تمامی بخشها از جمله در صنعت گردشگری در استان هرمزگان در آینده نزدیک باشیم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان با اشاره به این که طرح های توسعه ای برای خلق ثروت باید متناسب با ظرفیتهای استان باشد، افزود: با توجه به انعقاد تفاهم نامه ای بین اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان و پارک علم و فناوری ارائه خدمات آموزشی ، مشاوره ای و پشتیبانی از استارت آپ های فعال بر عهده پارک علم و فناوری می باشد که این امر تسهیل گری در رشد کسب و کارهای نوپای حوزه فاوا و در نتیجه خلق ثروت را در پی خواهد داشت.

در پایان نمایندگان شرکت های فناور it برنامه ها، اهداف و موانع پیش روی خود در خلق ثروت از استارت آپ خود را با مدیر ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان مطرح کردند.

برچسب‌ها