قدس انلاین : بدمینتون کاران خراسان رضوی از عدم توجه به این ورزش به‌ویژه در سطح رقابت‌های کشوری گلایه دارند و معتقدند باید بیش از پیش به این رشته توجه شود.

رهاورد بدمینتون‌کاران خراسان‌رضوی در مسابقات کشوری

 بدمینتون از رشته‌هایی است که از گذشته تاکنون در ایران رایج بوده و تعداد ورزشکاران آن از همان ابتدا نه تنها کم نشده بلکه سالیانه در حال افزایش است، ورزشکاران بدمینتون در سراسر جهان دارای مهارت‌های ارتقاء یافته هستند، البته ایران نیز شامل کشورهای قدرتمند در این زمینه است.

بدمینتون قانونی برای رده سنی نداشته و عموم با هر سنی می‌توانند در این رشته ورزشی فعالیت کنند، خراسان رضوی مانند سایر استان‌ها ورزشکاران بسیاری را در رشته بدمینتون جای داده و حضور آنها را در مسابقات مختلف اعم از کشوری ممکن می‌سازد، ورزشکاران استان با قوای زیادی این ورزش را ادامه داده و در مسابقات مختلف آن شرکت می‌کنند.

بدمینتون احتیاج به زمین استاندارد داشته که این مورد در خراسان رضوی مهیا است و ورزشکاران دغدغه‌ای از نظر مکان اختصاصی ندارند، بدمینتون در استان مانند سایر استان‌ها دارای ارزش زیادی است، اما برخی از اصول برای ورزشکاران رعایت نمی‌شود، ورزشکاران در استان بیش از وضعیت کنونی باید مورد توجه قرار گیرند.

زمان اجرای تمرینات ورزشکاران کافی نیست

ماهرخ خلیقی؛ مدال‌آور مسابقات کشوری و مربی بدمینتون گفت: از دوران نوجوانی در رشته بدمینتون فعالیت داشته و در مسابقات مختلفی مقام‌های متعددی کسب کردم، در حال حاضر مربی هستم و توسط اعضای هیئت بدمینتون خراسان‌رضوی حمایت شدم اما باید کمی بیشتر به ورزشکاران توجه شود.

وی با اشاره به حضور اسپانسر قدرتمند در هیئت بدمینتون استان، تصریح کرد: آکادمی پونا به عنوان اسپانسر از ورزشکاران بدمینتون خراسان رضوی در مسابقات کشوری حمایت می‌کند، مسابقات سوپر لیگ و لیگ دسته یک نیز با حمایت آکادمی پونا برگزار شد، ورزشکاران از نظر اسپانسر تأمین هستند و تاکنون این آکادمی همراه آنها بوده است.

خلیقی ادامه داد: سالن اختصاصی بدمینتون به راحتی در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد، مکان ورزشی موجود در مشهد بهترین سالن کشور شناخته شده است، البته باید زمان اجرای تمرینات را افزایش دهند، زمان فعالیت بانوان در بعد از ظهر کم بوده و در صورت افزایش آن قطعاً می‌توان نتایج بهتری به دست آورد.

مسابقات تک حذفی به ضرر ورزشکاران حرفه‌ای است

وی گفت: نکته قابل توجهی که باید مسئولان و متولیان بدمینتون خراسان رضوی به آن توجه کنند، مشخص شدن قوانین است، به عنوان مثال بدمینتون نباید شخصی‌نظر باشد، باید قوانین بر پایه و اصول معینی وضع شود، عدم وجود این امر مشکلاتی را برای بدمینتون در استان به بار می‌آورد، باید برای حل این مسئله کوشید.

مدال‌آور مسابقات کشوری گفت: در کل کشور و در هر رشته‌ای هزینه رفت و آمد، تغذیه و نظایر آنها در مسابقات رنکینگ بر عهده ورزشکار بوده است، تاکنون پیشکسوتان پاداشی برای مسابقات خود دریافت نکردند، تنها امری که توسط مسئولان صورت گرفته این بوده که در صورت مدال‌آوری در مسابقات رنکینگ تنها هزینه اعزام به مسابقات پرداخت می‌شود.

خلیقی عنوان کرد: یکی از مواردی که باید متولیان بدمینتون به آن توجه داشته باشند، این است که ورزشکار باید شانس بیشتری برای ورود به عضو تیم ملی داشته باشند، مسابقات تک حذفی بوده و یک ورزشکار مطلوب و حرفه‌ای با یک اشتباه از بازی حذف می‌شود.

کاور ورزشی و ساعت رومیزی جوایز مسابقات کشوری بود

آزاده‌ نخعی؛ قهرمان کشوری بدمینتون در ادامه با تأیید گفته‌های خلیقی در ارتباط با وضعیت ورزشکاران خراسان رضوی اظهار داشت: هیئت بدمینتون استان سعی بر فراهم‌سازی امکانات داشته و تاکنون موفق به انجام این امر شده است، تنها باید جوانان مدال‌آور کشوری مورد تشویق مسئولان بدمینتون استان قرار گیرند.

وی تصریح کرد: تاکنون مدال‌های مختلفی در سطح کشوری به دست آوردم اما تنها یک مرتبه مورد تشویق قرار گرفتم، همانطور که ذکر شد ورزشکاران حمایت‌های بسیاری را از سوی متولیان بدمینتون مشاهده می‌کنند اما جایگاه تجلیل نیز بالا است، کاور ورزشی، کارت هدیه و ساعت رومیزی از جوایزی بود که تاکنون اهدا شد و گاهی اوقات تنها لوح تقدیر به بنده تعلق می‌گرفت.

درآمد مربیان بدمینتون خراسان‌رضوی کم است

نخعی ادامه داد: ورزشکاران بدمینتون خراسان رضوی دارای سالن اختصاصی و مناسبی هستند که هیچ کم و کاستی ندارد، همچنین مربیان کارآمدی مانند خلیقی با ورزشکاران تمرین می‌کند و آموزش می‌دهد، به طور کلی وضعیت بدمینتون استان مطلوب است و تنها باید تجلیل از قهرمانان بیشتر از وضعیت کنونی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی گفت: درآمد ورزشکاران و مربیان بدمینتون خراسان رضوی با توجه به افزایش قیمت‌ها بسیار ناچیز است و آنها نمی‌توانند با این مقدار زندگی خود را بچرخانند، البته هیئت بدمینتون خراسان رضوی نیز بودجه‌ کافی ندارد و هیچ‌ یک از مشکلات مذکور به این هیئت مربوط نیست، باید سایر مسئولان و متولیان به این مسئله توجه داشته باشند تا سطح کیفی کار در استان ارتقاء یابد.

برچسب‌ها