قدس انلاین : مشاور و مدیر طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خراسان رضوی گفت: این مجموعه در چهار محور و در مجموع 182 کیلومتر پروژه بزرگراهی در این استان در دست ساخت دارد.

خراسان رضوی 182 کیلومتر بزرگراه در حال ساخت دارد

حسین نازدار، دوشنبه  افزود: این طرح ها شامل سه قطعه مجموعا به طول 77 کیلومتر در جاده مشهد- سرخس، باند دوم بزرگراه مهنه- گناباد به طول 35 کیلومتر، باند دوم محور بجستان- فردوس به طول 45 کیلومتر و اتصال بزرگراه قوچان به شهر بام در خراسان شمالی به طول 25 کیلومتر است.

وی گفت: ساخت بزرگراه در مسیرهای اصلی تردد مسافران به مشهد مقدس در خراسان رضوی شامل مشهد- قوچان، مشهد- نیشابور- سبزوار و مشهد- تربت حیدریه -بجستان تکمیل شده است.
وی به ساخت 2 آزادراه مشهد-باغچه و کنارگذر شمالی مشهد با طول 112 کیلومتر در استان اشاره و اظهار کرد: طرح هزار کیلومتری حرم تا حرم یک طرح مهم آزادراهی در کشور است که بخشی از آن در خراسان رضوی اجرا می شود.
نازدار خاطرنشان کرد: هم اکنون محور قم- گرمسار این طرح تکمیل شده و قطعه گرمسار - سمنان نیز در حال ساخت است اما فعلا این طرح ملی در خراسان رضوی مرحله مطالعاتی خود را می گذراند.
مشاور و مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: علیرغم کمبود اعتبارات امسال، با برنامه ریزی انجام شده و مدیریت منابع طرح های بزرگراهی اصلی در استان به سرانجام رسیده و در صورت تامین اعتبار کافی توسعه دیگر زیرساختهای راه در استان شتاب می گیرد.
نازدار گفت: برخی طرح های راه سازی، بهسازی و ایمن سازی جاده ها در استان از جمله در مسیر فریمان - تربت جام - تایباد توسط دستگاههای اجرایی استان در حال اجراست.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.

برچسب‌ها