قزوین_ قزوین- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: در سال جاری ۶ وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است.

۶ وقف جدید در قزوین به ثبت رسید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی در این باره اظهار کرد: وقف های جدید شامل ۲ باب منزل مسکونی و تجاری به ارزش ۱۰ میلیارد ریال بوده که به نیت مسجد وقف شده است.

وی افزود: یک باغ انگور به نیت کمک و حمایت از جامعه معلولان استان به ارزش یک میلیارد ریال در تاکستان توسط یکی از واقفان این شهرستان به ثبت رسیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطر نشان کرد: وقف یک واحد مسکونی در آوج به منظور فعالیت های قرآنی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، یک قطعه زمین در روستای ولی آباد به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال به نیت اموات و یک قطعه زمین در روستای جرخلو برای هزینه مسجد در شهرستان بوئین زهرا به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال از دیگر وقف های جدید ثبت شده در سال جاری استان است.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه فرهنگ وقف باید با تبلیغ تقویت شود، اظهار داشت: با اطلاع رسانی های اندکی که هم اکنون انجام می شود، شاهد وقف های جدید با نیت های متفاوتی هستیم که با ترویج این فرهنگ می توان شاهد گسترش قابل توجه آن در آینده بود.  

مجیدی یادآور شد: وقف با نیت های روز، اعم از توسعه علم و فن آوری، آموزشی و پژوهشی، قرآن، اهل بیت (ع)، ایتام، فقرا و مستمندان نیاز اساسی است که باید در راستای آن تلاش و تبلیغ کرد.  

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به ضرورت ابعاد وقف در جامعه، گفت: مسایل فرهنگی وقف باید به جامعه معرفی شود زیرا این مساله یکی از مؤلفه ‌های اجتماعی بوده و باید با استفاده از تمام امکانات و ابزارهای موجود آن را در جامعه ترویج داد.

وی در پایان نقش اصحاب رسانه در این خصوص را مهم برشمرد و افزود: امروز رسانه ها می توانند این فرهنگ را به درستی در بین آحاد مردم جامعه تبیین و ترویج دهند.

براساس آخرین آمار اعلام شده، استان قزوین دارای یک هزار و ۷۰۰ موقوفه است.

برچسب‌ها