قزوین_ رییس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین گفت: در حال حاضر هیچ مرکز ماساژ درمانی تحت نظر هیأت پزشکی ورزشی این استان فعال نیست.

هیچ مرکز ماساژ درمانی زیرنظر هیأت در قزوین فعال نیست

اسکویی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مرکز ماساژ درمانی تحت نظر هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین فعال نیست، اظهار داشت: دوره هایی از جمله دو دوره ماساژ ورزشی زیر نظر هیأت در این استان برگزار شده است که در هر دوره، ۳۰ نفر مراجعه کرده و ۶۰ نفر دوره دیده اند؛ این افراد توانستند فارغ التحصیل شوند و مدارک لازم دوره ها را کسب کنند.

وی افزود: کارشناسانی که دوره آموزشی را طی کرده اند،  در اماکن ورزشی تنها می توانند به عنوان مسوول فنی و یا یک پزشک عمومی حضور داشته باشند و فعالیت های مربوط به ماساژ ورزشی را انجام دهند.

رییس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین در خصوص آثار و فواید ماساژ ورزشی بیان کرد: در ماساژ ورزشی ثابت شده است که انجام این نوع فعالیت ها، خونرسانی را افزایش و گرفتگی عضلانی را کاهش می دهد و زمینه ساز افزایش ریکاوری بدن است و حالت بدن و آمادگی ورزشکار را به حداکثر آمادگی لازم می رساند.

اسکویی با بیان اینکه در آبان ماه سال ۹۵ و سال گذشته، دو دوره ماساژ ورزشی زیرنظر هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین برگزار شد، عنوان کرد: تلاش داریم تا دوره جدیدی از ماساژ ورزشی را در استان  برگزار کنیم که این دوره ها در دو مرحله برگزار می شود؛ یک مرحله آن شامل مرحله عمومی است که در یک هفته تئوری آموزش داده می شود و مرحله دوم شامل فعالیت عملی آن است.

وی در خصوص آگاهی های لازم برای فعالیت در مراکز ماساژ درمانی توصیه هایی را ارائه داد و گفت: علاقمندان برای ماساژ درمانی باید حتما به مراکز مجاز مراجعه کنند و به یاد داشته باشند که دوره هایی که زیر نظر هیأت پزشکی ورزشی استان برگزار شده، دوره ماساژ ورزشی است و دوره های ماساژ درمانی نیست.

رییس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین مطرح کرد: مردم باید توجه کنند که دوره های ماساژ درمانی در ورزشگاه ها برگزار شود و به مراکزی که دارای مجوز است، مراجعه کنند.

اسکویی یادآور شد: مراکز ماساژ ورزشی زیر نظر پزشکی ورزشی فعال استان، دارای تابلو و اطلاعات است که افراد متخصص در آن مراکز فعالیت می کنند. 

برچسب‌ها