قدس آنلاین:معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: طی چند سال گذشته صنعت ساختمان مغفول مانده است.

انتقاد معاون استاندار از مغفول ماندن صنعت ساختمان

به گزارش قدس آنلاین، میرزایی در ابتدای بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان، معماری و عمران مشهد ـ گرمایشی و سرمایشی، قربان میرزایی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث افزایش رونق در صنعت ساختمان می‌شود و با حمایت‌هایی که دولت از تولیدکنندگان داخلی دارد باید از ورود کالاهای مشابه خارجی به‌ویژه در حوزه صنعت ساختمان جلوگیری شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه طی چند سال گذشته صنعت ساختمان مغفول مانده است، ادامه داد: در بیست و یکمین  نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، معماری و عمران مشهد ـ صنایع گرمایشی و سرمایشی، 11 نمایندگی از کشورهایی از جمله کره، انگلستان، ایتالیا و همچنین حضور گسترده تولیدکنندگان داخلی که از نقاط مختلف ایران در این نمایشگاه  شرکت کرده‌اند، حضور دارند.

به گزارش فارس، وی در خصوص ظرفیت‌های خراسان رضوی در حوزه سرمایه‌گذاری افزود: صنعت ساختمان ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری است و مهندسان جوانان متخصص و تحصیلکرده می‌توانند تاثیر بسزایی بر روی افزایش سطح کمیت و کیفیت صنعت ساختمان داشته باشد.

با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه به تنهایی در حوزه صنعت ساختمان برای خروج از رکود کفایت نمی‌کند، متذکر شد: صنعت ساختمان در طول چند سال گذشته با رکود نسبی همراه بوده است که امسال تا حدودی می‌توان گفت وارد پیش رونق در صنعت ساختمان شده‌ایم و زمینه‌های کار و فعالیت‌های جدیدی با توجه به ظرفیتی که داریم، فراهم شده است.

*رونق صنعت ساختمان در سال جاری

پس از بازدید از این نمایشگاه عضو شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 250 تا 300 شغل با صنعت ساختمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط است که در طول چند سال گذشته عرصه ساخت‌وساز دوره رکود را به سرمی‌برد.

محمدهادی مهدی‌نیا گفت: با توجه به نشانه‌هایی که در حال حاضر در صنعت ساختمان به راه افتاده است در سال جاری شاهد ورود رونق به بخش این صنعت هستیم.

وی با بیان اینکه در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، معماری و عمران مشهد ـ صنایع گرمایشی و سرمایشی حضور بیش از 250 شرکت‌کننده که از کشورهای خارجی و شهرهای داخلی شرکت کرده‌اند می‌تواند در امر رونق صنعت ساختمان نقش بسزایی داشته باشد، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان، انبوه‌سازان و ساختمان سازان باید از پتانسیل و ظرفیت شهر مشهد در جهت رونق اقتصادی و صنعت ساختمانی به شکل درستی استفاده کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: طی سال‌های گذشته بر سطح کمیت و کیفیت تولیدات صنعتی و ساختمانی توجه بسیاری داشته‌ایم اما با این وجود هنوز در کشور فاصله زیادی تا حد استاندارد تولیدات صنعتی و ساختمانی داریم.

مهدی‌نیا تاکید کرد: مصوبه صدور مجوز پروانه در بازده زمانی سه روزه در سطح علنی شورای شهر مشهد تصویب و تایید شده است و طی هفته آینده ابلاغ می‌شود که با این وجود شاهد موج احتمالی تقاضا برای صدور پروانه می‌شویم.

برچسب‌ها