بجنورد- دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با بیان اینکه پساب فاضلاب تهدیدی برای بخش کشاورزی و محیط زیست است گفت: از این پساب بعضا در بخش کشاورزی استفاده می شود.

پساب فاضلاب در کشاورزی استفاده می شود

به گزارش قدس آنلاین، مسلم محمدیاران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه های مسئول در انتقال پساب فاضلاب نظارت داشته باشند تا در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار نگیرد.

وی بر نظارت بیشتر در این خصوص تاکید کرد و افزود: این پساب تهدید علیه بهداشت عمومی است، دستگاه های مسئول و مربوط در این خصوص جدیت داشته باشند، با دستگاه های متخلف برخورد خواهد شد.

وی بر بستن چاه های غیر مجاز در بخش کشاورزی نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به کم آبی باید این مهم مورد توجه مسئولان باشد.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: بیشتر تخلفات در حوزه چاه های مجاز صورت می گیرد، از این چاه ها اضافه برداشت انجام می شود، دستگاه های مسئول جدی عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیز گفت: از سال گذشته هیچ پرونده ای در این خصوص باقی نمانده است.

وی بر پیشگیری تغییر کاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد و افزود: دستگاه ها باید در این خصوص به موقع گزارش و به محض دیوار کشی اقدامات لازم را انجام دهند.

یاران در بخش دیگری از سخنانش بر تسریع راه اندازی کارخانه کمپوست تاکید کرد و گفت: دفن زباله در کوه بابا موسی آسیب های بهداشتی و زیست محیطی دارد و تهدید علیه بهداشت عمومی است نباید به این شکل ادامه پیدا کند.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد از روند کند دوبانده شدن جاده جنگل گلستان و کنار گذر شهرستان بجنورد نیز انتقاد کرد و افزود: بیشتر تصادفات نیز در محور بجنورد - جنگل گلستان است که امسال در اولویت مطالبه گری خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: از ۱۰ سال گذشته تمام واگذاری ها اراضی ملی در جهت تولیدی، کشاورزی و صنعتی مورد بازبینی و بررسی قرار خواهد گرفت و اگر در مهلت قانونی مورد بهره برداری قرار نگرفته باشد و با هرگونه کار شکنی دیگر برخورد خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها